Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplam kalite kavramı, standart ve standardizasyonu, 2) Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemini, 3) Yönetim kalitesi ve standartlarını, 4) Süreç yönetim sistemini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Kalite kavramı, standart ve standardizasyon, standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi, yönetim kalitesi ve standartları, çevre standartları, kalite yönetim sistemi modelleri, stratejik yönetim, yönetime katılma, süreç yönetim sistemi, kaynak yönetimi sistemi, Efqm mükemmellik modeli, üretimde kalite kontrolü, muayene ve örnekleme, toplam kalite kontrol, istatistiksel dağılımlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kalite kavramı
2. Hafta
Standart ve standardizasyon
3. Hafta
Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi
4. Hafta
Çevre standartları
5. Hafta
Kalite yönetim sistemi modelleri
6. Hafta
Stratejik yönetim
7. Hafta
Yönetime katılma
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
9. Hafta
Süreç yönetim sistemi
10. Hafta
Kaynak yönetimi sistemi
11. Hafta
Efqm mükemmellik modeli
12. Hafta
Üretimde kalite kontrolü
13. Hafta
Muayene ve örnekleme, toplam kalite kontrol
14. Hafta
İstatistiksel dağılımlar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Charles N. Weaver, Toplam Kalite Yönetiminin dört aşaması. FQM dökümanları. ISO 9000:2008, ISO 14000 standartları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Ödev
2
5
Mini-Sınav
3
10
Proje
1
5
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ