Anasayfa  »  Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Bilgisayar Programcılığı Programı (İkinci Öğretim)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL PROGRAMLAMA I BİLP223 Üçüncü Yarıyıl (Güz) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI2
YARIYILÜçüncü Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Muhammet Yorulmaz
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görsel programlama dili ortamındaki menüler, bileşen paleti ve araç çubukları tanır ve kullanabilir.
2) Görsel bir programlama dilinde sabit, değişken, dizi ve operatörleri kullanabilir.
3) Görsel bir programlama dilinde bileşenleri tanıma; özellikleri, metotlar ve olayları bilir.
4) Görsel bir programlama dilinde bileşenleri kullanarak form tasarımı yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders kapsamında; görsel bir programlama yazılımını kurabilme, uygulama geliştirme arayüzü kullanabilme; bileşen, bileşen özellikleri ve olaylarını kullanarak görsel bir programlama dilinde etkin uygulamalar geliştirebilme yeterliliğini kazandırmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Nesneye dayalı yazılımı bilgisayara kurma. Tarihçesi ve sürümleri hakkında bilgi
2. Hafta Ana Pencere(Ana Menü, Hızlı Menü, Bileşen Paleti), Nesne Dedektifi ve Form Tasarımcı
3. Hafta Değişkenler, Diziler (Statik-Dinamik), Operatörler,
4. Hafta Görsel programlama dilinin modüler yapısı ve temel kontrol deyimleri ve döngüler
5. Hafta Prosedür ve Fonksiyon tanımları
6. Hafta Matematiksel Fonksiyonlar
7. Hafta String ve Tarihsel Fonksiyonlar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Mesaj ve bilgi giriş pencereleri parametreleri
10. Hafta Form nesnesinin özellik, metot ve olayları
11. Hafta Edit, Label ve Buton bileşenlerinin özellik, metot ve olayları
12. Hafta Radiobuton ve Checkbox bileşenlerinin özellik, metot ve olayları
13. Hafta RadioGroup ve Richedit bileşenlerinin özellik, metot ve olayları
14. Hafta Main Menü ve Popup Menü bileşenlerinin özellik, metot ve olayları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARİnternet tabanlı İşitsel ve Görsel Materyaller Visual C#.NET veri tabanı, Nihat Demirci, Yüksel İnan, Palme Yayıncılık, 2005. Her Yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev17
Mini-Sınav28
Uygulama/Pratik515
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X   X  
P2       
P3       
P4       
P5       
P6    X   X  
P7       
P8       
P9       
P10  X       X
P11       
P12       
P13       
P14