Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hekim ve hasta için doğru periodontal enstrümantasyon pozisyonlarını gösterir. 2) Periodontal doku muayenesini simüle eder. 3) Aynanın kullanım amaçlarını sayar. 4) Periodontal sondları amaçlarına uygun kullanır. 5) Fantom model üzerinde periodontal verileri toplayıp periodontal indeks formunu oluşturarak mevcut verileri analize eder. 6) Dokularda herhangi bir hasara yol açmaksızın diş taşı temizliği ve kök yüzeyi düzeltmelerine ve temizliğine yönelik olarak kretuvar ve küretleri kullanır. 7) Üst çene sağ ve sol bölgeye özgü el aletlerini kullanır. 8) Alt çene sağ ve sol bölgeye özgü el aletlerini kullanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Temel periodontal bilgilerin ışığında, öğrencileri klinik düzeyde periodontal işlemleri gerçekleştirmeye hazırlamayı amaçlar
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Periodontal aletlerin tanıtılması ve periodontal dokuların tanımlanması
2. Hafta
Fantom modeller üzerinde sağ üst çenede diştaşı temizliği
3. Hafta
Fantom modeller üzerinde sol üst çenede diştaşı temizliği
4. Hafta
Fantom modeller üzerinde sağ alt çenede diştaşı temizliği
5. Hafta
Fantom modeller üzerinde sol alt çenede diştaşı temizliği
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
(1) Newman, G., Takei, H., Carranza, A. `Carranza?s Clinical Periodontology?10th ed. W.B. Saunders Company, 2006. (2) Lang, N.P., Lindhe, J. `Clinical Periodontology and Implant Dentistry? 5. ed., Blackwell Munksgaard, 2008. (3) Wolf, H. F., Rateitschak, K.H., Hassell, T. M. `Color Atlas of Dental Medicine Periodontology? 3rd revised and expanded ed., Thieme 2005. (4) Çağlayan G. Periodontoloji ve İmplantoloji., İstanbul 2018. (5) Harpenau, Kao, Lundergen and Sanz, çeviri ed. Deniz Özbay çetiner, Periodontoloji ve Dental İmplantoloji, Ankara 2015. (6) Rose LT, Mealye BL, Genco RJ, Cohen DW. Periodontics Medicine, Surgery and Implants, St. Louis, Missouri 2004.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Uygulama/Pratik
15
20
Örnek Olay Sunumu
1
60
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
1
2
2
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
2
2
Ders Saati
10
1
10
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
4
4
Ödevler
1
8
8
Toplam İş Yükü
38
Toplam İş Yükü / 30
1,26
Dersin AKTS Kredisi
1
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ