DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tıp Doktorluğu |
DERSİN YILI | 18 |
YARIYIL | Dönem VI |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Cihat Burak Sayın Profesör Doktor Altuğ Kut Uzman Doktor Funda Salgür
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sık görülen erişkin ve çocuk hastalıklarını gerçek hastada tanı ve tedavisini profesyonel davranışlar ile yapar. 2) Nadir görülen erişkin ve çocuk hastalıklarını gerçek hastada tanıya yönlendirir. 3) Sık görülen erişkin ve çocuk hastalıklarında tıbbi girişimleri gerçek hastada profesyonel olarak yapar. 4) Nadir görülen erişkin ve çocuk hastalıklarında tıbbi girişimlerin gerçek hastada yapılabilmesi için profesyonel olarak yönlendirir. 5) Birinci basamakta uygulanan koruyucu hekimlik hizmetlerini öğrenir ve gerçek hastada danışmanlığını yapar ve uygular. 6) Yaşlı, engelli ve yatağa bağımlı hastaların takibini gerçek hasta üzerinde yapar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Türkiye'de Aile Yapısı ve Sağlığa Etkisi
Hekimlikte Kötü Haber Verme ve Zor Hasta Yönetimi
Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kayıtlar ve Kodlama
Sağlıklı Yaşam ve Yaşam Tarzı Değişiklikleri
Birinci basamakta gebe izlemi
Emzirme danışmanlığı
Erkeklerde Sık Görülen Cinsel İşlev Bozukluklarına Yaklaşım
Cinsellik, Cinsel Öykü Alma Ve Cinsel Sorunların Değerlendirilmesi
Kadınlarda Sık Görülen Cinsel İşlev Bozukluklarına Yaklaşım
Palyatif Bakım
Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Çekirdek Yeterlilikler
Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinin Temel Prensipleri, Aile Hekiminin Yetki ve Sorumlulukları
Aile Hekimliğinde Hekimin Klinik Yaklaşım Yöntemleri
Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kronik Hastaya Yaklaşım
Koruyucu Sağlık Bakımı ve Tütün kullanan hastaya yaklaşım
|
DERS TANIMI | Aile Hekimliği kendine özgü eğitim içeriği, araştırması, kanıt temeli ve klinik uygulaması olan akademik ve bilimsel bir disiplin, birinci basamak yönelimli klinik bir uzmanlık dalıdır.
1986 yılında Avrupa Birliği birinci basamak sağlık hizmetlerinin, alanında uzmanlaşmış hekimler tarafından yürütülmesi gerekliliğini ortaya koymuştur. 2001 yılında Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde çalışacak hekimlerin Tıp Fakültesi mezuniyeti sonrası en az 3 yıl Aile Hekimliği hizmeti eğitimi alması gerektiğini karara bağlamıştır.
|
DERS İÇERİĞİ | Tıp eğitiminin klinik öncesi ve klinik eğitim dönemlerinde kazandıkları bilgi, beceri ve tutumları aile hekimliği hizmeti sunum alanlarında uygulayabilir hale gelmelerini sağlamaktır. Öğrenciler bu amaçla, üniversitemiz birinci basamak sağlık hizmeti sunulan alanlarında sorumlu öğretim üyesi/leri gözetiminde, çalışma ilkeleri ve kuralları doğrultusunda intörnlük dönemi için tanımlanan görev ve sorumlulukları yerine getirmektedirler. Öğrencilerin mezuniyet sonrasında, birinci basamakta etkin, kaliteli hizmet üretebilecek donanıma sahip olmalarını sağlamak, birinci basamakta sık gözlenen semptomlar ve bu semptomlara odaklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak ve öğrenciye birinci basamağa yönelik klinik bilgi, beceri, tutum ve davranışlarının geliştirilmesi için uygun olanaklar sağlamak başlıca amaçlardır.
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Aile Hekimliği David P.RAKEL Current Aile Hekimliği Tanı ve Tedavi Taylor Aile Hekimliği Aile Hekimliği Ian R. McWinney
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 90 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |