Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Teknoloji ve Bilgi Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AR-GE YÖNETİMİ TBY510 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Serhat Çakır
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Araştırma ve geliştirme kavramlarını bilir
2) Temel araştırma ve uygulamalı araştırma arasındaki farklılıkları bilir
3) Proje yazabilir ve ilgili kurumlara başvurabilir
4) Araştırma ve geliştirme yönetimi konularını teknoloji ve bilgi yönetimi konuları ile birleştirebilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERTeknoloji Yönetimi, Bilgi Yönetimi
DERS TANIMIBu dersin amacı, Araştırma-Geliştirme faaliyetlerinin temellerini anlamak, araştırma ve geliştirme faaliyetleri arasındaki bağı kurmak ve araştırma geliştirme faaliyetlerine yönelik araçları öğrenmektir. Bireylerin, firmaların, bilim insanlarının ve mühendislerin proje hazırlama ve projelerini planlamak için nelere ihtiyaç duyduklarını incelemek de diğer bir amaçtır. Derste ayrıca yönetimin fonksiyonları da tartışılacak ve araştırma geliştirme faaliyetleri ile bütünleştirilecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ar-Ge Yönetimine Giriş
2. Hafta Araştırma ve Geliştirmenin İşletmeler İçin Önemi
3. Hafta Araştırma ve Geliştirmenin Bileşenleri
4. Hafta Temel ve Uugulamalı Araştırma
5. Hafta Ar-Ge Yönetim Süreci
6. Hafta Yenilik ve Ar-Ge İlişkisi
7. Hafta Teknoloji ve Ar-GE İlişkisi
8. Hafta Arasınav
9. Hafta İşletmelerde Ar-Ge Yapısı
10. Hafta Ar-Ge'de Yeni Ürün ve Hizmet Geliştirme Süreçleri I
11. Hafta Ar-Ge'de Yeni Ürün ve Hizmet Geliştirme Süreçleri II
12. Hafta Uluslararası Ar-Ge
13. Hafta Proje Sunumları I
14. Hafta Proje Sunumları II
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBozeman, B., & Melkers, J. (Eds.). (2013). Evaluating R&D impacts: Methods and practice. Springer Science & Business Media.
Dodgson, M., Gann, D. M., & Phillips, N. (Eds.). (2013). The Oxford handbook of innovation management. OUP Oxford.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev620
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler6848
Toplam İş Yükü286
Toplam İş Yükü / 309,53
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X     X   X
P2  X   X    
P3  X   X   X   X
P4  X   X    
P5    X   X   X
P6  X       X
P7  X   X   X  
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X
P11  X     X   X
P12  X   X   X  
P13    X   X   X