DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 8 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Hasibe Verdi Profesör Doktor Fatma Belgin Ataç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hücrenin yapısını kavrar. 2) Organellerin yapı ve işlevini açıklar ve birbirleriyle karşılaştırır. 3) Hücreler arası ilişkileri açıklar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok. |
DERS TANIMI | Bu derste; canlılığın temel birimi olan hücrenin yapısı, hücre içi zar sistemlerinin önemi ve organellerin işlevleri karşılaştırmalı olarak işlenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Biyomoleküller ve Yapıları
| 2. Hafta | Hücre Zarı Yapı ve Görevi
| 3. Hafta | Makale sunumu
| 4. Hafta | Mitokondriyon Yapı ve Görevi
| 5. Hafta | Makale sunumu
| 6. Hafta | Endoplazmik Retikulum Yapı ve Görevi
| 7. Hafta | Golgi Yapı ve Görevi
| 8. Hafta | Lizozom Yapı ve Görevi
| 9. Hafta | Peroksizom Yapı ve Görevi
| 10. Hafta | Organeller Arası Konuşma ve Organel stresi
| 11. Hafta | Makale sunumu
| 12. Hafta | Makale sunumu
| 13. Hafta | Çekirdek Yapı ve Görevleri
| 14. Hafta | Makale sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Konu ile ilgili güncel yayınlar |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2,5 | 2,5 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2,5 | 2,5 | Ödevler | 5 | 10 | 50 | Toplam İş Yükü | | | 239 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 8 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |