Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tarihsel perspektifte merkantilizmden itibaren modern makroekonominin kökenleri, gelişimi ve mevcut durumu hakkında genel bir anlayışa sahip olacaklar; farklı makroekonomik politikaları farklı okulların (eski klasik, ortodoks Keynesyen, ortodoks monetarist, yeni klasik, rasyonel beklenti teorileri, yeni Keynesyen, Post Keynesyen, arz yanlı iktisat) perspektiflerini anlayabliceklerdir 2) Politik konjonktür modellerini, gelir dağılımı ve refah politikaları ve kalkınma stratejilerini ve anlayabileceklerdir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, modern makroekonominin kökenleri, gelişimi ve mevcut durumu hakkında genel bir anlayışı tarihsel perspektifte aktarmayı amaçlamaktadır. Bu ders çerçevesinde merkantilizmin gelişiminden başlanılarak, eski klasik okul, ortodoks Keynesyen okulu, ortodoks monaterist okul, yeni klasik okul, rasyonel beklenti teorileri, yeni Keynesyen okul, Post Keynesyen okul tanıtılacaktır. Ayrıca ders, politik konjonktür modellerini, gelir dağılımı ve refah politikaları ve kalkınma stratejilerini aktarmak üzere tasarlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Merkantalist teori
2. Hafta
Eski klasik okul,
3. Hafta
Ortodoks Keynesyen okulu, Ortodoks monetarist okul
4. Hafta
Yeni klasik okul, rasyonel beklenti teorileri
5. Hafta
Yeni Keynesyen okul
6. Hafta
Arz yanlı iktisat teorileri
7. Hafta
Post Keynesyen okulu
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Politik konjonktür modelleri
10. Hafta
Politik konjonktür modelleri
11. Hafta
Kalkınma stratejileri
12. Hafta
Kalkınma stratejileri
13. Hafta
Gelir dağılımı ve refah politikaları
14. Hafta
Gelir dağılımı ve refah politikaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Snowdon, B., & Vane, H. R. (2005). Modern macroeconomics: its origins, development and current state. Edward Elgar Publishing. Dornbusch, R. and S. Fischer (1981). Macroeconomics. 4th ed. New York: McGraw-Hill. Case, K.E., Fair, R. C., & Oster, S. E. (2007). Principles of economics. Prentice Hall. Nordhaus, W. D. (1975). The political business cycle. The review of economic studies, 42(2), 169-190. Drazen, A. (2000). The political business cycle after 25 years. NBER Macroeconomics Annual, 15, 75-117.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
35
Mini-Sınav
1
15
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
0
0
0
Toplam İş Yükü
141
Toplam İş Yükü / 30
4,7
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ