Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İktisat Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KARŞILAŞTIRMALI İKTİSAT POLİTİKASI ECO472 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I. Servıs Servıs
Öğretim Görevlisi Doktor Banu Erkök
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tarihsel perspektifte merkantilizmden itibaren modern makroekonominin kökenleri, gelişimi ve mevcut durumu hakkında genel bir anlayışa sahip olacaklar; farklı makroekonomik politikaları farklı okulların (eski klasik, ortodoks Keynesyen, ortodoks monetarist, yeni klasik, rasyonel beklenti teorileri, yeni Keynesyen, Post Keynesyen, arz yanlı iktisat) perspektiflerini anlayabliceklerdir
2) Politik konjonktür modellerini, gelir dağılımı ve refah politikaları ve kalkınma stratejilerini ve anlayabileceklerdir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, modern makroekonominin kökenleri, gelişimi ve mevcut durumu hakkında genel bir anlayışı tarihsel perspektifte aktarmayı amaçlamaktadır. Bu ders çerçevesinde merkantilizmin gelişiminden başlanılarak, eski klasik okul, ortodoks Keynesyen okulu, ortodoks monaterist okul, yeni klasik okul, rasyonel beklenti teorileri, yeni Keynesyen okul, Post Keynesyen okul tanıtılacaktır. Ayrıca ders, politik konjonktür modellerini, gelir dağılımı ve refah politikaları ve kalkınma stratejilerini aktarmak üzere tasarlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Merkantalist teori
2. Hafta Eski klasik okul,
3. Hafta Ortodoks Keynesyen okulu, Ortodoks monetarist okul
4. Hafta Yeni klasik okul, rasyonel beklenti teorileri
5. Hafta Yeni Keynesyen okul
6. Hafta Arz yanlı iktisat teorileri
7. Hafta Post Keynesyen okulu
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Politik konjonktür modelleri
10. Hafta Politik konjonktür modelleri
11. Hafta Kalkınma stratejileri
12. Hafta Kalkınma stratejileri
13. Hafta Gelir dağılımı ve refah politikaları
14. Hafta Gelir dağılımı ve refah politikaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSnowdon, B., & Vane, H. R. (2005). Modern macroeconomics: its origins, development and current state. Edward Elgar Publishing.
Dornbusch, R. and S. Fischer (1981). Macroeconomics. 4th ed. New York: McGraw-Hill.
Case, K.E., Fair, R. C., & Oster, S. E. (2007). Principles of economics. Prentice Hall.
Nordhaus, W. D. (1975). The political business cycle. The review of economic studies, 42(2), 169-190.
Drazen, A. (2000). The political business cycle after 25 years. NBER Macroeconomics Annual, 15, 75-117.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav135
Mini-Sınav115
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler000
Toplam İş Yükü141
Toplam İş Yükü / 304,7
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4  X   X
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13