DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Özlem Gürsoy Çetinkaya . Servıs Servıs
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim sektörünü ve eğitim sürecini ekonomi bilimi çerçevesinde değerlendirebilir. 2) Eğitim ekonomisi literatürü hakkında bilgi sahibi olur ve ekonomik analiz araçlarını önemli bir politika konusuna nasıl uygulayacaklarını öğrenirler.Eğitim ekonomisi literatürü hakkında bilgi sahibi olur ve ekonomik analiz araçlarını önemli bir politika konusuna nasıl uygulayacaklarını öğrenirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu ders, eğitim ekonomisinin çeşitli yönlerine bir giriş sağlamaktadır. Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim "endüstrisini" ve eğitim sürecini ekonomi merceğinden görmelerine yardımcı olmaktır. Öğrencilere eğitim ekonomisi ile ilgili önemli konuları inceleme fırsatı verilmektedir. Öğrenciler eğitim ekonomisi literatürü hakkında bilgi sahibi olur ve ekonomik analiz araçlarını önemli bir politika konusuna nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Eğitim Ekonomisine Giriş | 2. Hafta | Ekonomi ve Eğitim Ekonomisi Kavramları & Eğitim ve Ekonomi Arasındaki İlişki | 3. Hafta | Eğitim, Ekonomik Büyüme ve Ulusal Kalkınma | 4. Hafta | Eğitim Talebi ve Arzı -Beşeri Sermaye Yatırımı | 5. Hafta | Eğitimin Getirisi ve Kazanç | 6. Hafta | Eğitimde Fayda/Maliyet Analizi | 7. Hafta | Devletin Eğitimdeki Rolü: Devlet Okulları & Özel Okullar | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Erken Yaş Eğitim Politikası | 10. Hafta | Yüksek Öğretim Politikası | 11. Hafta | Öğretmen İşgücü Piyasası | 12. Hafta | Eğitimde Verimlilik ve İsraf | 13. Hafta | Suç ve Eğitim | 14. Hafta | Davranışsal Eğitim Ekonomisi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Eğitim Ekonomisi, Lovenheim, M. & Turner, S., First Edition, 2018. Ek kaynaklar derste bildirilecektir. Ders notları OYS?de erişime açılacaktır.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |