DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Hakkı Ozan Eruygur . Servıs Servıs
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ekonomik büyümenin belirleyicilerini tanımlar. 2) Bazı ülkelerin neden diğer ülkelerden daha hızlı büyüdüğünü teorik model kurarak açıklar. 3) İçsel ve dışsal büyüme modellerinin özelliklerini karşılaştırır. 4) Modellerin durağan denge ve geçiş analizlerini matematiksel ve grafiksel olarak analiz eder. 5) Alan ile ilgili bir soruya cevap vermek için hangi modeli kullanacağına karar verir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Makroekonomik Teori I
Makroekonomik Teori II
|
DERS TANIMI | Bu derste ekonomik büyümenin ampirik gözlemlerini ekonomik teori ile analiz edeceğiz ve şu sorulara cevap arayacağız: Neden bazı ülkelerde kişi başına çıktı diğer ülkelerden daha hızlı büyüyor? Yaşam standartları, ülkeler ve bölgeler arasında neden bu kadar farklılık gösteriyor? Neden bazı ülkeler diğerlerinden 50 kat daha zengindir? Kişi başına büyüme oranları neden uzun dönemlerde farklılık gösteriyor? Büyümenin sınırları nelerdir? |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Basit Solow Modelinin varsayımları, Durağan Durum, Kararlılık Analizi ve uzun dönem dengesi düzeyleri | 2. Hafta | Basit Solow Modelinde Çıktı ve Uzun Dönemde Kişi Başına Çıktı Büyümesi | 3. Hafta | Basit Solow Modelinde Altın Kural | 4. Hafta | Dışsal Büyüme: Genişletilmiş Solow Modelinin varsayımları, Durağan Durum, Kararlılık Analizi, Uzun Dönemde Kişi Başına Çıktı Büyümesi | 5. Hafta | Dışsal Büyüme: Genişletilmiş Solow Modelinde Tasarruf Oranı, Nüfus Büyümesi ve İşgücü Verimliliği Büyümesinin Etkileri. | 6. Hafta | Dışsal Büyüme: Genişletilmiş Solow Modelinde Uzun Dönemde ücret-faiz düzeyleri ve uzun dönem büyüme oranları | 7. Hafta | Dışsal Büyüme: Genişletilmiş Solow Modelinde Altın Kural | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Harrod-Domar Modeli | 10. Hafta | İçsel Büyüme: Basit Bir AK Modeli ve Harrod-Domar Modeli İlişkisi | 11. Hafta | İçsel Büyüme: Frankel?in Yaparak-Öğrenme Modeli | 12. Hafta | İçsel Büyüme: İnsan Sermayesi Modeli | 13. Hafta | İçsel Büyüme: Ar-Ge Modeli (Sermaye İçermeyen Biçim) | 14. Hafta | İçsel Büyüme: Ar-Ge Modeli (Sermaye İçeren Biçim) |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | David N. Weil, Economic Growth,2nd ed. (New York: Pearson- Addison Wesley, 2009). Charles I. Jones, Introduction to Economic Growth. (New York: Norton, 1998) Ders Notları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 1 | 20 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 141 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,7 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |