Anasayfa  »  İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi »  İktisat Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BİLGİ,TEKNOLOJİ VE YENİLİK İKTİSADI ECO375 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I. Servıs Servıs
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bilim, Teknoloji ve Yenilik Ekonomisini analiz edebilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste sanayi devrimiyle birlikte hız kazanan, yeni teknolojiler üretmenin ve geliştirmenin ülke ekonomileri üzerine etkisi irdelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş. Neden ekonomist ve işletmeciler bilim, teknoloji ve yenilik okumalılar?
2. Hafta Tarihi perspektif. Toplumları ne başarılı yenilikçiler yapar?
3. Hafta Yenilik ve ekonomik büyüme
4. Hafta Makroekonomik perspektif. Büyüme faktörü olarak bilim ve teknoloji. Yeniliklerin yayılımının makroekonomik etkileri.
5. Hafta Mikroekonomik perspektif. Yenilikçi ürünler o kadar farklı mıdır?
6. Hafta 21. yüzyıl perpektifi. Yeni Ekonomi, yeni mi?
7. Hafta Piyasa yapısı ve yenilik, Yeniliklerin yayılımı.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yeniliklerin stratejik yönetilmesi.
10. Hafta Yeniliklerin emek piyasası etkileri.
11. Hafta Piyasa ve bölgesel perspektif.
12. Hafta Firmanın tecrübesi ve perspektifi. Firma hangi ARGE stratejilerini takip
13. Hafta Politik ekonomi ve kamu politikası perspektifi.
14. Hafta Alternatif yenilikçilik stratejileri. Sonuçlar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAcemoglu, D. "Technical Change, Inequality, and the Labor Market." Journal of Economic Literature, 2002, 40(1), pp. 7-72.

Acemoglu, D. "Why Do New Technologies Complement Skills? Directed Technical Change and Wage Inequality." Quarterly Journal of Economics, 1998, 113(4), pp. 1055-89.

Acs, Z. J. and Audretsch, D. B. "Innovation in Large and Small Firms - an EmpiricalAnalysis." American Economic Review, 1988, 78(4), pp. 678-90.

Aghion, P. and Howitt, P. "A Model of Growth through Creative Destruction." Econometrica, 1992, 60(2), pp. 323-51.

Aghion, P. and Tirole, J. "The Management of Innovation." Quarterly Journal of Economics, 1994, 109(4), pp. 1185-209.

Aghion, P.; Bloom, N.; Blundell, R.; Griffith, R. and Howitt, P. "Competition and Innovation: An Inverted U-relationship." Quarterly Journal of Economics, 2005, 120(2), pp. 701-728.

Alexopoulos, M. "Read All about It!!! What Happens Following a Technology Shock?" American Economic Review, 2011, 101(June), pp. 1144-1179.

An introductory book that collects many case studies is Burgelman, Robert A. and Modesto A. Maidique. 1996. Strategic Management of Technology and Innovation, 2nd ed.

Arrow, K. "Economic welfare and the allocation of resources for invention." In R. Nelson (Ed): The Rate and Direction of Inventive Activity, 1962, Princeton University Press, Princeton.

Arrow, Kenneth J. 1962. "Economic Welfare and the Allocation of Resources for Invention," in R.R. Nelson ed. The Rate and Direction of Inventive Activity: Economic and Social Factors. Princeton, NJ: Princeton University Press

Arthur, B. "Competing Technologies, Increasing Returns, and Lock-In by Historical Events." Economic Journal, 1989, 99(394), pp. 116-131.

Ashraf, Q. and Galor, O. "Dynamics and Stagnation in the Malthusian Epoch." American Economic Review, 2011, 101(August), pp. 2003-2041

Audretsch, D. B. and Feldman, M. P. "R&D Spillovers and the Geography of Innovation and Production." American Economic Review, 1996, 86(3), pp. 630-40.

Autor, D. H.; Katz, L. F. and Krueger, A. B. "Computing Inequality: Have Computers Changed the Labor Market?" Quarterly Journal of Economics, 1998, 113(4), pp. 1169-213.

Baumol, W. The Free Market Innovation Machine - Analyzing the Growth Miracle of Capitalism, 2002, Princeton University Press, ch. 1.

Berman, E.; Bound, J. and Machin, S. "Implications of Skill-Biased Technological Change: International Evidence." Quarterly Journal of Economics, 1998, 113(4), pp. 1245-79.

Besen, S. M. and Farrell, J. "Choosing How to Compete - Strategies and Tactics in Standardization." Journal of Economic Perspectives, 1994, 8(2), pp. 117-31.

Black, S. and Spitz-Oener, A. "Explaining Women's Success: Technological Change and the Skill Content of Women's Work." Review of Economics and Statistics, 2010, 92(1), pp. 187-194.

Bound, J. and Johnson, G. "Changes in the Structure of Wages in the 1980s - an Evaluation of Alternative Explanations." American Economic Review, 1992, 82(3), pp. 371-92.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler000
Toplam İş Yükü141
Toplam İş Yükü / 304,7
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2 
P3 
P4  X
P5 
P6 
P7 
P8 
P9  X
P10 
P11 
P12 
P13