DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Didem Pekkurnaz
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Regresyon modelinin sınırlamalarını ve olası çözümleri açıklar. 2) Regresyon modelindeki temel ekonometrik sorunları tespit etmek için uygun ekonometrik araçları kullanır. 3) Uygun ekonometrik araçları kullanarak farklı modellerin geçerliliğini test eder. 4) Farklı veri yapılarının özel özelliklerini ele alan temel regresyon modelinin uzantılarını inceler. 5) Bir yazılım paketi kullanarak ekonometrik analiz yapar ve yorumlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders Ekonometri I dersinin devamı niteliğindedir. Çoklu doğrusallık, değişen varyans, ardışık ilişki, ekonometrik modelleme, dinamik ekononometri modelleri, zaman serisi ekonometrisi ve nitel tepkili regresyon modelleri ele alınmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çoklu Doğrusallık | 2. Hafta | Çoklu Doğrusallık Devam | 3. Hafta | Değişen Varyans | 4. Hafta | Değişen Varyans Devam | 5. Hafta | Ardışık İlişki | 6. Hafta | Ardışık İlişki Devam | 7. Hafta | Ekonometrik Modelleme | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ekonometrik Modelleme Devam | 10. Hafta | Dinamik Ekonometri Modelleri | 11. Hafta | Zaman Serisi Ekonometrisi | 12. Hafta | Zaman Serisi Ekonometrisi Devam | 13. Hafta | Nitel Tepkili Regresyon Modelleri | 14. Hafta | Nitel Tepkili Regresyon Modelleri Devam |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Damodar N. Gujarati and Dawn C. Porter, Basic Econometrics, 5th Edition. McGraw-Hill/Irwin. Lee C. Adkins and R. Carter Hill, Using Stata for Principles of Econometrics, 4th Edition. John Wiley & Sons, Inc. Jeffrey M. Wooldridge, Introductory Econometrics: Modern Approach, 5th Edition. South-Western, Cengage Learning.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 2 | 15 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1,5 | 1,5 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 10 | 20 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |