DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Yunus Kasım Terzi
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Genetikte kullanılan genel kavramları ve kaltsal hastalıkların geçiş prensiplerini sayar 2) Genom analiz teknolojilerinin birbirleri ile karşılaştırır, avantaj ve dezavantajlarını sayar 3) Gen haritalama startejilerini açıklar 4) Mikroarray teknolojini ve kullanım alanlarını açıklar 5) DNA dizi analizinin prensiplerini açıklar 6) Yeni nesil dizi analizi ve kullanım alanlarını açıklar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Derste, öğrencilerin genetik hastalıkların tanısında ve genom analizinde kullanılan yeni nesil yöntemlerin çalışma prensiplerini öğrenmeleri ve alanları ile ilgili problemlere bu teknikleri kullanarak çözüm oluşturabilmeleri için gerekli bilgi donanımının oluşturulması hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1. Genetikte Kullanılan Genel Kavramlar | 2. Hafta | 2. Genetikte temel kavramlar, Kalıtsal hastalar | 3. Hafta | 3. Genom analiz teknolojilerinin gelişimi | 4. Hafta | 4. Gen Haritalaması ve Bağlantı Analizi, tanımlamalar | 5. Hafta | 5. Gen Haritalaması ve Bağlantı Analizi, kullanılan araçlar, prensipler | 6. Hafta | 6. Mikroarray teknolojisi, aCGH, ifadelenme arrayleri | 7. Hafta | 7. Genom Analiz Teknolojileri-Sanger Dizileme | 8. Hafta | 8. Ara sınav | 9. Hafta | 9. Yeni Nesil Genom Analiz Teknolojileri-Prensipleri, yararları, umutlar | 10. Hafta | 10. Yeni Nesil Genom Analiz Teknolojileri-Illumina Sistemi | 11. Hafta | 11. Yeni Nesil Genom Analiz Teknolojileri-Nanopore Teknolojisi | 12. Hafta | 12. Ödev Sunumları, tartışma | 13. Hafta | 13. Ödev sunumları, tartışma | 14. Hafta | 14. Yeni nesil dizi analizi, RNA dizileme | 15. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Bu derste öğrencilerin yeni nesil tenknolojiler ile ilgili bilgiye web temelli arama ve araştırma makalelerini takip ederek ulaşması gerekmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 3 | 6 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 4 | 32 | 128 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |