DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Zerrin Çelik
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Genetik danışma sırasında kanser risk hesabı için aile öyküsü alabilir 2) Sık gözlenen kanser sendromları için yapılan genetik testleri sayar, klinik önemi bilinmeyen varyasyonların nasıl değerlendirileceğini açıklar 3) Kanserin erken tanısında (örn. Meme, GIST vb gibi) hangi stratejilerin izleneceğini ve son gelişmeleri açıklar 4) Genom boyu asosiyasyon çalışmalarının sonuçlarını analiz edebilir, tümör/germline DNA varyasyonlarının tespiti için yapılan yeni nesil dizileme testlerini açıklar 5) Kanser risk danışmanlığında tıbbi, yasal ve psikososyal yaklaşımları açıklar 6) Kanser genetiği ve epidemiyolojisinde klinik ve temel araştırma yöntemlerini ve yüksek riskli gruplarda kanserden korunma çalışma gruplarını tartışır 7) Güncel kalıtsal kanser veribankalarını, kanser epidemiyolojisini ve kanserden korunma çalışmalarını hastalara ve profesyonel sağlık mensuplarına açıklar
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kanser multifaktöriyel bir hastalık olarak belirli kanser bölgeleri için belirli mutasyonlar tanımlanmış olsa bile hastalarda mutasyon taraması yapılmadan önce hastanın genetik değerlendirmesi ve risk analizin risk analizinin yapılması gereklidir. Bu dersi alan öğrencilerin kanser ailelerinde genetik değerlendirme, risk analizi ve riskli bireylere test öncesi ve sonrasında genetik danışma verilmesi konusunda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | Kanser multifaktöriyel bir hastalık olarak belirli kanser bölgeleri için belirli mutasyonlar tanımlanmış olsa bile hastalarda mutasyon taraması yapılmadan önce hastanın genetik değerlendirmesi ve risk analizinin yapılması gereklidir. Bu dersi alan öğrencilerin kanser ailelerinde genetik değerlendirme, risk analizi ve riskli bireylere test öncesi ve sonrasında genetik danışma verilmesi konusunda bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir.
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Thompson &Thompson Genetics in Medicine 8th Edition, Nussbaum R.L., McInnes R.R., Willard H.F., Saunders Elsevier, Philadelphia, PA, 2016. 2. Practical Genetic Counselling. Peter S. Harper. 7th ed. Taylor & Francis Group, LLC (2011).
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 3 | 6 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 4 | 32 | 128 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |