Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Tıbbi Genetik Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
LABORATUVAR UYGULAMALARI II GEN622 İkinci Yarıyıl (Bahar) 0 + 4 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zerrin Çelik
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenciler kendi ilgi alanları doğrultusunda bir araştırma konusu belirleyebilir, projelendirebilir ve deneysel süreçleri tamamlayabilir
2) Klinik sitogenetik temelli yaklaşımda kromozom elde etme yöntemlerini bilir
3) Karyotip analizini bilir
4) Kromozom kırık sendromlarının analizini bilir
5) Moleküler sitogenetik uygulamalarını yapar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMILaboratuvar uygulamalarında öğrencilerin kendi ilgi alanları doğrultusunda bir araştırma konusu belirlemesi, projelendirmesi ve deneysel sürecini tamamlaması beklenmektedir. Bu araştırma kapsamında öğrencilerin, klinik sitogenetik temelli yaklaşımda kromozom elde etme ve analiz yöntemlerini, kromozom kırık sendromları ve moleküler sitogenetik uygulamalarını yapması ve raporlaması hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİLaboratuvar uygulamalarında öğrencilerin kendi ilgi alanları doğrultusunda bir araştırma konusu belirlemesi, projelendirmesi ve deneysel sürecini tamamlaması beklenmektedir. Bu araştırma kapsamında öğrencilerin, klinik sitogenetik temelli yaklaşımda kromozom elde etme ve analiz yöntemlerini, kromozom kırık sendromları ve moleküler sitogenetik uygulamalarını yapması ve raporlaması hedeflenmektedir.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1 The principles of clinical cytogenetics / edited by Steven L. Gersen and Martha B. Keagle.? 2nd ed.(2005).
2 A Practical Guide to Human Cancer Genetics. S V. Hodgson, W D. Foulkes,C Eng, ER. Maher.eds. 4th ed. (2014).
3 Cancer cytogenetics : chromosomal and molecular genetic aberrations of tumor cells 4th ed. Sverre Heim,Felix Mitelman eds. John Wiley & Sons, Ltd.(2015).
4 Cytogenetic abnormalities : chromosomal, FISH, and microarray-based clinical reporting. Zneimer S M ed. ohn Wiley & Sons, Inc. (2014).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık248
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar14684
Final Sınavı122
Ödevler42080
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X       X  
P3  X        
P4  X   X   X   X   X
P5  X   X   X   X   X
P6  X   X     X  
P7  X   X   X   X   X
P8  X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X