Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Enstitüsü »  Tıbbi Genetik Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HÜCRE BİYOLOJİSİNE MOLEKÜLER GENETİK YAKLAŞIM GEN611 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Yunus Kasım Terzi
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) hücrede çekirdek ve organellerin organizasyonunu bilir
2) hücre ve genom ilişkisini bilir
3) düzenleyici proteinlerin yapısal motiflerini bilir
4) hücrelerin genomu nasıl okuduğunu bilir
5) gen ifadelenmesinin kontrolünü bilir
6) hücre farklanmasını açıklar
7) hücrenin moleküler kontrol mekanizmalarını açıklar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders kapsamında öğrencinin, hücrede çekirdek ve organellerin organizasyonu, hücrelerin genomu nasıl okuduğu ve bu süreçte kompartmantalizasyonun önemi, DNA-Bağlanma motifleri ve gen düzenleyici proteinler, gen ifadelenmesinin kontrolü, özelleşmiş hücreler, dokuya özgül ifadelenme ve hücresel kontroller ile ilgili kavramları anlamaları ve tartışabilmeleri hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİBu ders kapsamında öğrencinin, hücrede çekirdek ve organellerin organizasyonu, hücrelerin genomu nasıl okuduğu ve bu süreçte kompartmantalizasyonun önemi, DNA-Bağlanma motifleri ve gen düzenleyici proteinler, gen ifadelenmesinin kontrolü, özelleşmiş hücreler, dokuya özgül ifadelenme ve hücresel kontroller ile ilgili kavramları anlamaları ve tartışabilmeleri hedeflenmektedir
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1 Molecular Biology of the Cell. Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter. 6th edition.
2 Molecular Biology of the Gene (7th Edition). James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell, Alexander Gann, Michael Levine.
3 Lewin's GENES XII. Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık236
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler432128
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X
P3  X   X   X   X   X   X   X
P4             
P5  X   X   X   X   X   X   X
P6  X   X   X   X   X   X   X
P7            X   X
P8            X   X
P9            X   X