DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 15 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sermaye ve para piyasalarındaki gelişmeleri akademik bakış açısıyla değerlendirir.
2) Para Piyasası Göstergelerini izler 3) Merkez Bankacılığı ve Para politikasının Sermaye Piyasaları Üzerindeki Etkilerini Açıklar 4) Para Piyasasının Yapısını inceler 5) Para ve Sermaye Piyasalarını İlişkilendirir 6) Gözetim ve denetim otoritelerinin kararlarının ekonomik açıdan analiz eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, makro ekonomik göstergelerin yorumlanması, ekonomideki düzenleyici ve denetleyici otoriteler (TCMB, BDDK, SPK) ile bankacılık sektörü ilişkilerinin güncel örnekler üzerinden analizini içermektedir. Ders kapsamında ekonomik alanda yapılması planlanan ve yapılan düzenlemelerin çok boyutlu yansımalarının tartılışması hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Piyasalar ve türleri | 2. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de para piyasaları | 3. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de sermaye piyasaları | 4. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de para piyasaları araçları, düzenleyici ve denetleyici kurumlar | 5. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de sermaye piyasaları araçları, düzenleyici ve denetleyici kurumlar | 6. Hafta | Para ve sermaye piyasalarını izlemekte kullanılan temel göstergeler ve anlamları | 7. Hafta | Para ve sermaye piyasalarını izlemekte kullanılan temel göstergeler ve anlamları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Merkez bankacılığı, temel politikalar | 10. Hafta | Merkez bankalarının kararlarının para ve sermaye piyasalarına yansıması | 11. Hafta | FED, ECB ve TCMB Politikalarının tartışılması | 12. Hafta | FED, ECB ve TCMB Politikalarının tartışılması | 13. Hafta | FED, ECB ve TCMB Politikalarının tartışılması | 14. Hafta | FED, ECB ve TCMB Politikalarının tartışılması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | www.bddk.gov.tr, www.tbb.org.tr, www.tcmb.gov.tr, www.federalreserve.gov, www.ecb.europa.eu |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 25 | 350 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 470 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 15,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 15 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |