Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Yöneticiler İçin İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
STRATEGIC MARKETING YBUS503 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazarlama bakış açısıyla düşünmeyi öğrenir.
2) Ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini bilir.
3) Pazarlama stratejilerinin nasıl geliştirileceğini ve uygulanacağını bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIFirmalar kurumsal amaçlarını gerçekleştirmek ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğü kazanmak için planlamaya ihtiyaç duymaktadırlar. Değişken ve karmaşık piyasalarda faaliyet gösteren işletmeler için pazardaki konumun doğru tespit edilmesi ve bu konuma uygun strateji geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Mevcut pazar payını büyütmek, pazarın lideri haline gelmek ve liderliği sürdürmek ancak firmaya özgü tasarlanmış bir pazarlama stratejisi ile mümkün olabilir. Örgütsel büyümenin her aşamasına göre ayrı strateji tasarlama becerisi elde etmek bu dersin en önemli kazanımlarından birisidir. Ders kapsamında mevcut durum, rakip ve pazar analiz teknikleri öğretilecektir. Ayrıca bu derse katılanlar fiyat esnekliği, davranışa dayalı bölümlendirme, dağıtım kanalları, ürün konumlandırması, marka bağımlılığı gibi güncel stratejik pazarlama konular hakkında da bilgi sahibi olacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Planlama ve Pazarlama Stratejileri
2. Hafta Pazarlama Bakış Açısıyla Düşünme
3. Hafta Pazar Analizi ve Strateji
4. Hafta Pazar Yapısı ve Tüketim
5. Hafta Hedef Pazar ve Konumlandırma
6. Hafta Pazarlama Karması Bakış Açısıyla Düşünme
7. Hafta Arasınav
8. Hafta Düşünen Örgütler
9. Hafta Ürün stratejileri
10. Hafta Fiyat stratejileri
11. Hafta Dağıtım stratejileri
12. Hafta Tutundurma stratejileri
13. Hafta Şirket İncelemeleri
14. Hafta Şirket İncelemeleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJain, Subhash C. (2004). Marketing Planning and Strategy. 7. basım. South-Western College Publishing.
Hill, Mark E (2013). Marketing Strategy: The Thinking Involved. Sage
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Proje115
Devam110
Makale Sunuşu115
Örnek Olay Sunumu115
Toplam(%)75
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)75
Finalin Başarıya Oranı(%)25
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık21020
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13636
Final Sınavına Hazırlık1120120
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12020
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16