Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hizmet pazarlaması ile geleneksel pazarlama arasındaki farklılıkları bilir. 2) Hizmet işletmesinde SWOT analizi yapmasını bilir. 3) Hizmetlerin konumlandırılması hakkında bilgi sahibidir. 4) Hizmet işletmeleri için strateji geliştirme yeteneğine sahiptir. 5) Hizmetlerin globalleştirilmesi hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında, hizmet sektörüne yönelik yönetsel becerin kazandırılması ve hizmet sektöründeki güncel uygulamalar hakkında bilgi sağlanması amaçlanmaktadır. Dersin temel konuları arasında; hizmet sektöründe stratejik yönetim, hizmet sektörü pazarlama stratejileri, hizmet sektöründe toplam kalite yönetimi, hizmet sektöründe güncel konular, hizmet sektöründe iletişim ve bilgi teknolojileri konuları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Hizmet kavramının tanımlanması, hizmet pazarlamasının farklı yönleri
2. Hafta
Hizmetlerin analizi, hizmet sunumu
3. Hafta
Hizmet sürecinde müşteri ve hizmet karşılaşması yönetimi, hizmetlerin satın alma süreci
4. Hafta
Müşteri ilişkileri ve müşteri sadakati, bilgi yönetimi
5. Hafta
Hizmetlerin konumlandırılması ve hedef pazar
6. Hafta
Hizmet kalitesi, hizmetlerin tüketicilere ulaştırılması