DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Zeliha Eser Doçent Doktor Selay Ilgaz Sümer
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarlama bakış açısıyla düşünmeyi öğrenir. 2) Ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini bilir. 3) Pazarlama stratejilerinin nasıl geliştirileceğini ve uygulanacağını bilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Firmalar kurumsal amaçlarını gerçekleştirmek ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğü kazanmak için planlamaya ihtiyaç duymaktadırlar. Değişken ve karmaşık piyasalarda faaliyet gösteren işletmeler için pazardaki konumun doğru tespit edilmesi ve bu konuma uygun strateji geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Mevcut pazar payını büyütmek, pazarın lideri haline gelmek ve liderliği sürdürmek ancak firmaya özgü tasarlanmış bir pazarlama stratejisi ile mümkün olabilir. Örgütsel büyümenin her aşamasına göre ayrı strateji tasarlama becerisi elde etmek bu dersin en önemli kazanımlarından birisidir. Ders kapsamında mevcut durum, rakip ve pazar analiz teknikleri öğretilecektir. Ayrıca bu derse katılanlar fiyat esnekliği, davranışa dayalı bölümlendirme, dağıtım kanalları, ürün konumlandırması, marka bağımlılığı gibi güncel stratejik pazarlama konular hakkında da bilgi sahibi olacaklardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Planlama ve Pazarlama Stratejileri | 2. Hafta | Pazarlama Bakış Açısıyla Düşünme | 3. Hafta | Pazar Analizi ve Strateji | 4. Hafta | Pazar Yapısı ve Tüketim | 5. Hafta | Hedef Pazar ve Konumlandırma | 6. Hafta | Pazarlama Karması Bakış Açısıyla Düşünme | 7. Hafta | Arasınav | 8. Hafta | Düşünen Örgütler | 9. Hafta | Ürün stratejileri | 10. Hafta | Fiyat stratejileri | 11. Hafta | Dağıtım stratejileri | 12. Hafta | Tutundurma stratejileri | 13. Hafta | Şirket İncelemeleri | 14. Hafta | Şirket İncelemeleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Jain, Subhash C. (2004). Marketing Planning and Strategy. 7. basım. South-Western College Publishing. Hill, Mark E (2013). Marketing Strategy: The Thinking Involved. Sage
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Proje | 1 | 15 | Devam | 1 | 10 | Makale Sunuşu | 1 | 15 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 15 | Toplam(%) | | 75 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 75 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 25 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 31 | 31 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 120 | 120 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 70 | 70 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 35 | 35 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |