Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Reklama ilişkin edindikleri tüm bilgileri uygulamaya geçirebilirler. 2) Reklam araçlarının avantajları ve dezavantajlarına ilişkin bir farkındalık geliştirirler. 3) Farklı reklam araçlarında reklam fikrinin nasıl çoğaltılabileceğine ilişkin beceri kazanırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrencilerin reklam ve reklamcılık konularında edindikleri teorik bilgileri uygulamaya geçirmeleri amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin kapsamı hakkında genel bilgilendirme.
2. Hafta
Reklamın Amaçları ve Reklam Ortamları
3. Hafta
Reklam Kampanya Süreci ve Temel Yaratıcı Stratejiler
4. Hafta
Reklam Kampanyası Örnek İncelemeleri
5. Hafta
Grup Çalışması: Gerçek bir Brief ile Reklam Kampanyası Oluşturma
6. Hafta
Grup Çalışması: Gerçek bir Brief ile Reklam Kampanyası Oluşturma
7. Hafta
Grup Çalışması: Gerçek bir Brief ile Reklam Kampanyası Oluşturma
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Dijital Oyun Reklamcılığı (AdverGame) ve Örnek İncelemeler
10. Hafta
Reklam Kampanyalarında Oyunlaştırmanın Kullanımı ve Örnek İncelemeler
11. Hafta
Proje Uygulama Süreçleri
12. Hafta
Proje Uygulama Süreçleri
13. Hafta
Proje Uygulama Süreçleri
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bogart, Leo (1996) Strategy in advertising: matching media and messages to markets NTC Business Books: Illinois Goldman, Robert (2000) Reading Ad Socially. Routledge: London, New York. Rutherford, Paul (2000) Yeni İkonalar .Televizyonda Reklam Sanatı. Çev: M. Gerçeker. YKY: İstanbul. Elden, M., (2009). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayıncılık. Elden, M.; Ulukök, Ö. (2005). Şimdi Reklamlar. İstanbul: İletişim Yayınları. Elden M.; Özdem Ö. (2015) Reklamda Görsel Tasarım: Yaratıcılık ve Sanat. İstanbul: Say Yayıncılık. Landa, R. (2004). Advertising by Design: Creating Visual Communications with Graphic Impact. Hoboken: J. Wiley & Sons. http://adage.com/ http://www.adweek.com/adfreak http://www.commarts.com/ http://kirmiziodulleri.com/ https://www.adeevee.com/ https://www.effieturkiye.org/home
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
42
42
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
26
26
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
1
38
38
Toplam İş Yükü
150,5
Toplam İş Yükü / 30
5,01
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ