Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Pazarlama Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENDÜSTRİYEL PAZARLAMA PZRZ522 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Endüstriyel pazarlardaki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir.
2) Endüstriyel pazarlar için stratejiler geliştirebilir.
3) Endüstriyel pazarlar için geliştirmiş olduğu stratejilerin sonuçlarını analiz edip, yorumlayabilir.
4) Endüstriyel satın alma davranışlarını bilir.
5) Endüstriyel pazarlama iletişimi hakkında bilgi sahibidir.


DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ


DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, endüstriyel pazarların temel özellikleri, satın alma süreçleri, tedarikçileri seçme ve değerlendirme yöntemleri ve yönetimini tartışılmaktadır. Endüstriyel pazar türleri ve müşteri davranışları, endüstriyel pazarlarda alıcı-satıcı ilişkileri, endüstriyel pazar karması, endüstriyel pazarlarda bilgi sisteminin kurulması ve işleyişi, endüstriyel pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama stratejileri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Endüstriyel pazar: Endüstriyel alıcı davranışı
2. Hafta Endüstriyel alıcı davranışı
3. Hafta Endüstriyel pazarlar için müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri
4. Hafta Endüstriyel pazarların bölümlendirilmesi
5. Hafta Endüstriyel talep analizi
6. Hafta Endüstriyel pazarlama karması
7. Hafta Küresel pazarlar için endüstriyel pazarlama stratejileri
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Endüstriyel pazarlar için ürün stratejileri
10. Hafta Yenilik yönetimi ve yeni endüstriyel ürün geliştirme
11. Hafta Endüstriyel pazarlar için hizmet yönetimi
12. Hafta Endüstriyel pazarlar için e-ticaret
13. Hafta Endüstriyel pazarlar için fiyatlandırma stratejileri
14. Hafta Endüstriyel dağıtım kanalları-tedarik zinciri yönetim,endüstriyel pazarlama iletişimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHutt, Michael D., Speh, Thomas W. (2007). Business Marketing Management. Thomson.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık1110110
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık17070
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Proje14040
Toplam İş Yükü306
Toplam İş Yükü / 3010,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3  X   X   X   X   X
P4  X   X   X   X   X
P5  X        
P6  X        
P7  X   X   X   X   X
P8         
P9  X   X       X
P10        X   X