Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Endüstriyel pazarlardaki problemleri belirleme, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir. 2) Endüstriyel pazarlar için stratejiler geliştirebilir. 3) Endüstriyel pazarlar için geliştirmiş olduğu stratejilerin sonuçlarını analiz edip, yorumlayabilir. 4) Endüstriyel satın alma davranışlarını bilir. 5) Endüstriyel pazarlama iletişimi hakkında bilgi sahibidir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, endüstriyel pazarların temel özellikleri, satın alma süreçleri, tedarikçileri seçme ve değerlendirme yöntemleri ve yönetimini tartışılmaktadır. Endüstriyel pazar türleri ve müşteri davranışları, endüstriyel pazarlarda alıcı-satıcı ilişkileri, endüstriyel pazar karması, endüstriyel pazarlarda bilgi sisteminin kurulması ve işleyişi, endüstriyel pazar bölümleme, hedef pazar seçimi ve konumlama stratejileri incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Endüstriyel pazar: Endüstriyel alıcı davranışı
2. Hafta
Endüstriyel alıcı davranışı
3. Hafta
Endüstriyel pazarlar için müşteri ilişkileri yönetimi stratejileri
4. Hafta
Endüstriyel pazarların bölümlendirilmesi
5. Hafta
Endüstriyel talep analizi
6. Hafta
Endüstriyel pazarlama karması
7. Hafta
Küresel pazarlar için endüstriyel pazarlama stratejileri
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Endüstriyel pazarlar için ürün stratejileri
10. Hafta
Yenilik yönetimi ve yeni endüstriyel ürün geliştirme
11. Hafta
Endüstriyel pazarlar için hizmet yönetimi
12. Hafta
Endüstriyel pazarlar için e-ticaret
13. Hafta
Endüstriyel pazarlar için fiyatlandırma stratejileri