Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kişilerarası iletişim sürecinin dinamiklerini kavrar. 2) Sözel ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirir. 3) Beden dilini çözümleyebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Sosyal Psikoloji
DERS TANIMI
Disiplinlerarası bir bakış açısıyla; tüketici davranışlarının açıklanması ve bu davranışlara bağlı olarak tüketicilerin tutum, algı ve iletişim temel değerlerinin kavranılması ile gerçek hayatta bu değerlerin nasıl kullanılacağına ilişkin becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kişilerarası İletişim; Tanımı ve İçeriği
2. Hafta
Temel Kuramsal Yaklaşımlar
3. Hafta
Sosyal Algı
4. Hafta
Benlik Kavramı ve Kişilerarası İletişim
5. Hafta
İkili İlişkiler
6. Hafta
Gruplar ve İletişim
7. Hafta
Sosyal Kimlik, Ayrımcılık ve İletişim
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Sözel/Sözsüz İletişim /Dinleme
10. Hafta
Birey-içi iletişim/Kendini Tanıma, Kişilerarası İletişim ve Etik
11. Hafta
İletişim Çatışmaları ve Çözüm Yolları
12. Hafta
Savunucu ve Empatik İletişim/Yapıcı-Yıkıcı Tartışma
13. Hafta
Sosyal Medya
14. Hafta
Toplumsal cinsiyet/Yakın İlişkiler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Hortaçsu, Nuran, İnsan İlişkileri, İmge Kitabevi Yayınları, 2004, s. 11-54 Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Gürüz, D., & Temel Eğinli, A. (2010). İletişim Becerileri. Ankara: Nobel
Demirtaş Madran, H. A. (2012). Temel Beklenti Etkisi: Kendini Gerçekleştiren Kehanet. K. Çayır ve M. Ayan Ceyhan (der.), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar içinde, s. 29-41. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-605-399-249-3.
Demirtaş Madran, H. A. (2012). Sosyal Kimlik ve Ayrımcılık. K. Çayır ve M. Ayan Ceyhan (der.), Ayrımcılık: Çok Boyutlu Yaklaşımlar içinde, s. 73-86. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. ISBN 978-605-399-249-3
Wilmot, W. W., & Hoker, J. L. (2005). Interpersonal Conflict, McGraw-Hill
Stewart, C. (2006). Bridges Not Wall: A book about interpersonal communication. McGraw-Hill
Burgoon, M., Hunsaker, F. G., & Davson, E. C. (2005). Human Communication. Sage Taylor, S. E., Peplau, L. A., & Sears, D. O. (2007). Sosyal Psikoloji, çev. Ali Dönmez, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Düz anlatım, örnek olay çözümlemesi, tartışma, beyin fırtınası
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
40
40
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ