Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çeşitli toplumsal olgu ve olayları kitle iletişiminin sosyolojik boyutta işlevleri, işleyişi ve etkisi ile ilişkilendirme becerisi kazanacaktır. 2) İletişim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3) İletişim alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda katılımcıların; iletişim sosyolojisinin kavram ve yaklaşımlarına yönelik derinlikli bir farkındalık oluşturması hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra katılımcıların gündelik yaşamda medyada karşılaştıkları olgu ve olaylarla onlara eşlik eden pratikleri, söz konusu kavramsal ve kuramsal dağarcık eşliğinde değerlendirme, onları iletişiminin antropolojik, sosyolojik ve siyasal boyuttaki görünümleriyle ilişkilendirme becerisi kazanmaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Dil, Kültür, İletişim; İletişim Sosyal Bilim arayüzü
İletişim araştırmaları ve toplumbilimleri arayüzünde yeni çalışma alanları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
ALTHUSSER, Louis,2015. İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları (çev.Alp Tümertekin), İstanbul: Ithaki. BOURSE,Michel& Halime YÜCEL.İletişim Bilimlerinin Serüveni. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. BRIGGS,A.&P.BURKE.2011. Medyanın Toplumsal Tarihi (Çev.Ümit Hüsrev Yolsal&Erkan Uzun) İstanbul: Kırmızı Yayınları) BURKE, Peter. 2006. Kültür Tarihi (Çev. Mete Tunçay). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. CASTELLS, Manuel.2017. Enformasyon Çağı Ekonomi, Toplum ve Kultur 1.Cilt: Ağ Toplumunun Yukselişi.İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. ELLIOTT, Anthony. 2017. Çağdaş Sosyal Teoriye Giriş.(Çev.Ed. İbrahim YILDIZ&Aylin Görgün BARAN) Ankara: Dipnot Yayınları FISKE, John. 2014. İletişim Çalışmalarına Giriş. (Çev. Süleyman İrvan) Ankara: Pharmakon Yayınevi. HARVEY,David. 1997. Postmodernliğin Durumı (Çev. Sungur Savran). İstanbul: Metis Yayınları. INNIS,Harold A.2006 İmparatorluk ve İletişim Araçları (Çev. Nurcan Törenli).Ankara:Ütopya İRVAN, Süleyman (Ed.).1997. Medya Kültür,Siyaset. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. KÜÇÜK, Mehmet. (ed.) 1999. Medya İktidar, İdeoloji. Ankara:Bilim ve Sanat Yayınları. LEFEBVRE, Henri,1998. Modern Dünyada Gündelik Hayat (çev. Işın Gürbüz). İstanbul: Metis Yayınları. MUTLU, Erol. 2005. Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Ütopya Yayınevi. SARUP, Madan. Postyapısalcılık ve Postmodernizm.(Çev. Baki Güçlü).Ankara:Ark Yayınları. Van DIJK, Jan. 2016. Ağ Toplumu (Çev. Özlem Sakin) İstanbul. Kafka Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
50
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
20
40
Proje
Toplam İş Yükü
151
Toplam İş Yükü / 30
5,03
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ