Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  İletişim Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MARKA YARATMA İTA424 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Burçe Akcan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Marka yaratma ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2) Markalaşma ile ilgili süreçler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur.
3) Marka yönetimi ve marka iletişimi konularında temel bilgi ve becerilere sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, marka yaratmaya ilişkin, markalaşma, marka değerini anlama, uygun marka mesajları ve stratejileri geliştirme gibi kavramlar ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı iletişimi gerektiren etkileşimli bir süreç olduğu açıklanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta Marka kavramı, ürün marka ilişkisi, markalaşmanın tüketiciler ve işletmeler için yararları.
3. Hafta Marka algısı, Marka değeri ve marka ederi. Marka kimliği
4. Hafta Marka kişiliği ve marka cinsiyeti kavramları. Toplumsal cinsiyet ve marka cinsiyeti ilişkisi. Türkiye örneği üzerinden değerlendirme.
5. Hafta Marka kimliği ve bileşenleri. Görsel ve fiziksel unsurlar ve yatırımlar. İş gücünün markayı temsili. Uluslararasılaşma.
6. Hafta Marka başvuru süreci. Coğrafi işaretler ve markalaşma. Örnek kampanya incelemesi.
7. Hafta Marka Yönetimi ve Marka Konumlandırma. Konumlandırmanın önemi ve farklı yaklaşımlar.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Marka Yaratma Stratejileri
10. Hafta Markalaşma Yolunda Ar-Ge ve İnovasyon.
11. Hafta Örnek marka üzerinden kurumsal kimlik revizyonu ve yenilenme.
12. Hafta Marka İletişimi
13. Hafta Dijitallaşme ve marka ilişkisi. Yeni trendler, yeni platformlar.
14. Hafta Çalışan markası ve marka üzerine tartışmalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBatislam, E. (2021). Hap: Marka, Strateji, Reklam. İstanbul: Ceres Yayınları.

Millman, D. (2017). MARKA KÜLTÜRÜ: Seth Godin'den Malcolm Gladwell'e Birçok Ustanın Görüşü. MediaCat Yayınları.

Çakaloğlu, M. Ve Çağatay, S. (2017). Coğrafi İşaretler ve Marka Değerine Sahip Ürünlere Yönelik Tüketici Algısı: Finike Portakalı ve Antalya Tavşan Yüreği Zeytini Örnekleri. TEAD, 2017; 3(1): 52-65, Araştırma Makalesi.

Bilsel Engin, H . (2016). MARKALAŞMA KAVRAMI ÇERÇEVESİNDE MARKA EDERİ . Öneri Dergisi , 12 (46) , 277-294.

İnaç, H , Yacan, İ . (2018). Ülkelerin Markalaşma Süreci ve Marka Kavramı . Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi , 1 (3) , 317-331.

Gemci, R , Gülşen, G , Kabasakal, F . (2009). Markalar ve Markalaşma Şartları . Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering , 14 (1).

Sinanoğlu, F . (2018). Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma . Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , 5 (1) , 20-37.

Kıranlar, S . (2019). Cumhuriyet Döneminde Markalaşma Sürecinin Analizi (1923-1931) . Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 642-664.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık224
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık12424
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11818
Laboratuvar
Final Sınavı11,51,5
Ödevler236
Toplam İş Yükü152,5
Toplam İş Yükü / 305,08
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X
P13    X   X
P14  X   X   X
P15  X   X   X
P16  X   X   X
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21  X     X
P22  X   X   X
P23  X   X   X
P24     
P25  X   X   X