DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Mustafa Onur Duman
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) basın dili normlarını öğrenecek ve alana ait farklı metin türlerini açıklayabilecek, 2) metin türlerini çevirmek için gerekli terim ve yapı dağarcığını geliştirebilecek, 3) alandaki çeviri sorunlarına çözüm bulmaya yönelik farkındalık kazanacaktır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, İngilizce ve Türkçe basın dilini incelemek, dil kullanımı farklılıklarını irdelemek, güncel yazılı basını takip ederek İngilizceden Türkçeye ve Türkçeden İngilizceye çeviri alıştırmaları yapmaktır. Elektronik ve yazılı basın alanından örneklemeler üzerinde yapılacak uygulamalı çalışmalar ile öğrencilerin basın metinleri çevirisi alanında deneyim ve beceri kazanmaları hedeflenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı | 2. Hafta | İletişim prensipleri ve temel kavramlar | 3. Hafta | Toplum ve İletişim; İletişim türleri | 4. Hafta | Basın türleri ve metinleri | 5. Hafta | Basın Söylemi | 6. Hafta | Basın metinlerinin çevirilerinin incelenmesi | 7. Hafta | Çeviri uygulaması: Güncel olaylar | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Basın söyleminde yapılan hatalar ve düzeltmeleri | 10. Hafta | Çeviri uygulaması: Politika haberleri | 11. Hafta | Çeviri uygulaması: Moda dergisi | 12. Hafta | Çeviri uygulaması: Bilim ve Teknoloji haberleri | 13. Hafta | Çeviri uygulaması: Ekonomi haberleri | 14. Hafta | Son Değerlendirmeler | 15. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Lasky, Melvin J. Profanity, obscenity & the media. Transaction Publishers, 2014. Bulut, Alev. Basından o?rneklerle c?eviride ideoloji, ideolojik c?eviri. Multilingual, 2008.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 10 | 3 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 190 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,33 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |