DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Elif Görkem Arslantürk Özaslan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) önceki dönemlerde kazandığı sözlü çeviri ve not alma tekniklerine ilişkin bilgilerini ardıl çeviri teknikleriyle birleştirebilecek, 2) çeviri yöntemine ilişkin bellek ve akılda tutma becerilerini geliştirecek, 3) çeşitli konularda konuşmalar üzerinden pratik yaparak hem ardıl çeviri yöntemine hem de terminoloji bilgisine ilişkin becerilerini artıracaktır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Ardıl çevirinin esaslarının konu edildiği bu dersin amacı ayrıca farklı alanlarda sözcük dağarcığı geliştirme teknikleri ile 6-8 dakikalık metinlerin aslına sadık kalarak ve doğru olarak çevrilmesini sağlamak, gelişmiş not alma ve hafıza geliştirme teknikleri alıştırmalarla ele almaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı | 2. Hafta | Ardıl Çeviriye giriş | 3. Hafta | Ardıl Çeviri ve diğer sözlü çeviri türleri arasındaki farklar | 4. Hafta | Gölge egzersizleri | 5. Hafta | Hafıza egzersizleri | 6. Hafta | Not alma egzersizleri | 7. Hafta | Çeviri uygulaması: Ekonomi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çeviri uygulaması: Politika | 10. Hafta | Çeviri uygulaması: Ticaret | 11. Hafta | Çeviri uygulaması: Turizm | 12. Hafta | Çeviri uygulaması: Çevre | 13. Hafta | Çeviri uygulaması: Eğitim | 14. Hafta | Son Değerlendirmeler | 15. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Nolan, James. Interpretation: Techniques and Exercises. 2nd ed. Bristol: Multilingual Matters, 2012. Gillies, Andrew. Note-Taking for Consecutive Interpreting: A Short Course. Abingdon: Routledge, 2014. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 3 | 6 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 3 | 3 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 3 | 3 | Laboratuvar | 14 | 1 | 14 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 5 | 30 | Toplam İş Yükü | | | 214 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |