DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Mustafa Onur Duman
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) alanın gerektirdiği terminoloji bilgisine hakimiyet kazanacak, 2) tıp metinlerinin çeviri yöntemlerini uygulamalı olarak görüp becerilerini geliştirebilecek, 3) çeviri süreci kapsamında ortaya çıkabilecek sorunlara karşı çözüm üretebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste çeviri uygulaması, tıbbi terminoloji ve artalan bilgisi gerektiren metinler üzerinde gerçekleştirilir. Öğrencilerin sağlık konularda metin anlama ve üretmeyi kolaylaştırmak için insan vücudu, sağlık sorunları ve işlemler gibi konularda bilgi sahibi olması hedeflenir. Latince, Türkçe ve İngilizce temel anatomi ve ilgili terminolojilerinin öğrenilmesi amaçlanır. Çeşitli metin türlerini inceleyerek (bilimsel makale, ders kitabı, hasta bilgi kitapçığı vb.) çeviri stratejileri geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı | 2. Hafta | Tıp metinlerinin özellikleri ve çeviri yöntemleri | 3. Hafta | Tıp Terminolojisine giriş, Latin ek ve kökler | 4. Hafta | Vücut sistemlerine genel bir bakış | 5. Hafta | Vücudun sistemleri: Solunum ve Sindirim Sistemleri | 6. Hafta | Vücudun sistemleri: Sinir Sistemi | 7. Hafta | Vücudun sistemleri: İskelet ve Kas Sistemi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Vücudun sistemleri: Dolaşım Sistemi | 10. Hafta | Vücudun sistemleri: Üreme ve Boşaltım Sistemleri | 11. Hafta | İlaç prospektüslerinin çevirisi | 12. Hafta | Hastalık tanımlarının çevirisi | 13. Hafta | Hasta broşürlerinin çevirisi | 14. Hafta | Son Değerlendirmeler | 15. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Montalt, Vicent. Medical Translation Step by Step: Learning by Drafting. London: Routledge, 2014. Erten,Asalet. Tıp Terminolojisi ve Tıp Metinleri Çevirisi. Seçkin Yayıncılık. 2007
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 10 | 4 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 187 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,23 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |