DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 7 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Berkay Tarım
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) bu çeviri türüne özgü sözlü çeviri stratejilerini tanımlayabilecek, 2) farklı İngilizce ve Türkçe metin türlerine ilişkin terminoloji bilgisi edinecek ve çeviri uygulamasını yapabilecek, 3) çeviri süreci kapsamında karşılaşılabilecek sorunların farkına varabilecek ve bunlara çözüm üretebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin temel amacı, öğrencilere yazılı metinden sözlü çeviri yapma temel becerilerini kazandırmak ve böylece andaş ve ardıl çeviriye hazırlanmalarıdır. Öğrencilerin bir metni açımlayabilmek ve özetleyebilmek için o metni, yapısına odaklanmadan ana fikirlerine ve mesaja odaklanarak hızlı bir şekilde okuyup anlamalarını amaçlamaktadır. Bu nedenle, öğrencilere metinlerin ana fikrinin bulmaya yönelik alıştırmaların yanı sıra özetleme ve açımlama üzerine de ayrıntılı alıştırmalar yaptırılır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı | 2. Hafta | Yazılı metinden sözlü çeviri türünün kapsamı | 3. Hafta | Yazılı metinden sözlü çeviri türünün diğer sözlü çeviri türlerinden farkı | 4. Hafta | Çeviri amaçlı okuma teknikleri | 5. Hafta | Çeviri amaçlı okuma teknikleri | 6. Hafta | Yazılı metinden sözlü çeviri stratejileri | 7. Hafta | Yazılı metinden sözlü çeviri stratejileri | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Farklı konuşma türleri ve alıştırmaları | 10. Hafta | Yazılı metinden sözlü çeviri alıştırmaları | 11. Hafta | Yazılı metinden sözlü çeviri alıştırmaları | 12. Hafta | Yazılı metinden sözlü çeviri alıştırmaları | 13. Hafta | Yazılı metinden sözlü çeviri alıştırmaları | 14. Hafta | Son Değerlendirmeler | 15. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Chen, Jing. A Coursebook of Sight Translation. Shanghai Foreign Language Education Press, 2011. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 14 | 3 | 42 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 211 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 7,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 7 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |