DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Onur Tahsin Koyun
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İleri düzeydeki dilbilgisi yapılarını ve kavramlarını bileceklerdir. 2) Öğrendikleri yapıları, sözlü ve yazılı dilde doğru olarak kullanabileceklerdir. 3) İngilizce dilini ve cümle yapılarını ileri düzeyde öğrenip kullanabileceklerdir. 4) Bu yapılar ve kelimeler arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır. 5) Biçim ve metin türleri arasındali ilişkiyi kavrayacaktır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dilbilgisi yapılarını ayırt etmelerini ve onları farklı bağlamlarda kullanmalarını sağlamaktır. İleri düzeydeki dil ve tümce yapıları, bu yapılar ve sözcükler arasındaki ilişki ve anlam yaratma, biçim ve metin türleri arasındaki ilişki öğrencilerin geliştirmeleri istenen başlıca kazanımlardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı | 2. Hafta | Zamanların tekrarı (1.,2. ve 3.Bölüm) | 3. Hafta | Kipler ve Diğer Yardımcı Fiiler (4.Bölüm) | 4. Hafta | Edilgen ve Ettirgen Yapılar (5.Bölüm + Handouts) | 5. Hafta | Mastarlar ve İsim-Fiiler (9.Bölüm) | 6. Hafta | Sıfat Tamlamaları (10.Bölüm) | 7. Hafta | Koşul ve Dilek ifadeleri (13.Bölüm + Handouts) | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | İsim Cümleleri (14.Bölüm) | 10. Hafta | İsimler; Nicelik Sıfatları, Dolaylı Anlatım (6.Bölüm, 8.Bölüm, 15.Bölüm) | 11. Hafta | Zarf Cümleleri ve Bağlaçlar (11. Bölüm, 12. Bölüm) | 12. Hafta | Tümce Bağlacı (11. Bölüm + Handouts) | 13. Hafta | Devrik Cümleler, Dilek Cümleleri (Handouts) | 14. Hafta | Genel Tekrar | 15. Hafta | Final Sınavı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bland, S. K. (2012). Grammar Sense 4. Pearson. New York: Oxford University Press Foley, M. & Hall, D. (2008). Advanced Learners? Grammar. Essex: Longman/ Pearson. Öztürk, C. (2009). Building Skills for Proficiency. Pelikan Yayıncılık. Swan, M. (2005). Practical English Usage. Oxford University Press. Azar, Betty Schrampfer, and Stacy A. Hagen. Understanding and Using English Grammar. 4th ed. New York: Pearson/Longman, 2005. Ek materyaller öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Sözlü | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 1 | 4 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 8 | 2 | 16 | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |