Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Modelleme kavramını ve bu kavramların birbirleriyle ilişkilerini algılayabilir. 2) Matematiksel teoremleri yardımcı araçlar kullanarak modelleyebilir. 3) Farklı modeller kullanarak matematiksel kavramları gösterebilir. 4) Modellemeyi uygulama düzeyine taşıyabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, matematiksel modelleme ve modelleme süreci ile ilgili bilgi sahibi olup uygulama basamakları ve uygulamada karşılaşılabilecek zorluklar hakkında fikir sahibi olmaları beklenmektedir. Bu derste, matematiksel modelleme ve problem çözme, matematiksel modelleme perspektifleri, modelleme süreci, model geliştirme prensipleri, modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması, uygulama sürecinde öğretmenin rolü, matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama, matematiksel modelleme problem ve uygulama örnekleri, matematiksel modelleme üzerine yapılan ulusal ve uluslararası çalışmalar yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematiksel modelleme ve problem çözme
2. Hafta
Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci
3. Hafta
Modelleme döngüsü
4. Hafta
Model geliştirme basamakları
5. Hafta
Model geliştirme prensipleri
6. Hafta
Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü
7. Hafta
Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü
Blum, W., Galbraith, P. L., Henn, H. W., & Niss, M. (2007). Modelling and applications in mathematics education. New York: Springer. Doruk, B. K., & Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41). Erbaş, A. K., Kertil, M., Çetinkaya, B., Çakıroğlu, E., Alacacı, C., & Baş, S. (2014). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme: Temel kavramlar ve farklı yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1-21. Didiş-Kabar, M. G. (2017). Matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ve modelleme etkinliklerinin matematik derslerinde kullanılması hakkındaki görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 118-128.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
25
25
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Proje
1
10
10
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ