Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİKSEL MODELLEME EMT452 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Modelleme kavramını ve bu kavramların birbirleriyle ilişkilerini algılayabilir.
2) Matematiksel teoremleri yardımcı araçlar kullanarak modelleyebilir.
3) Farklı modeller kullanarak matematiksel kavramları gösterebilir.
4) Modellemeyi uygulama düzeyine taşıyabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, matematiksel modelleme ve modelleme süreci ile ilgili bilgi sahibi olup uygulama basamakları ve uygulamada karşılaşılabilecek zorluklar hakkında fikir sahibi olmaları beklenmektedir. Bu derste, matematiksel modelleme ve problem çözme, matematiksel modelleme perspektifleri, modelleme süreci, model geliştirme prensipleri, modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması, uygulama sürecinde öğretmenin rolü, matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama, matematiksel modelleme problem ve uygulama örnekleri, matematiksel modelleme üzerine yapılan ulusal ve uluslararası çalışmalar yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematiksel modelleme ve problem çözme
2. Hafta Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci
3. Hafta Modelleme döngüsü
4. Hafta Model geliştirme basamakları
5. Hafta Model geliştirme prensipleri
6. Hafta Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü
7. Hafta Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması ve öğretmenin rolü
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
10. Hafta Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
11. Hafta Öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi
12. Hafta Proje
13. Hafta Proje Sunumu
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBlum, W., Galbraith, P. L., Henn, H. W., & Niss, M. (2007). Modelling and applications in mathematics education. New York: Springer.
Doruk, B. K., & Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
Erbaş, A. K., Kertil, M., Çetinkaya, B., Çakıroğlu, E., Alacacı, C., & Baş, S. (2014). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme: Temel kavramlar ve farklı yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1-21.
Didiş-Kabar, M. G. (2017). Matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ve modelleme etkinliklerinin matematik derslerinde kullanılması hakkındaki görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 118-128.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje11010
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2       
P3       
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8      X   X
P9  X   X   X   X
P10