Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM EMT451 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark edebilir.
2) Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanabilir.
3) Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanabilir.
4) Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade edebilir.
5) Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade edebilir.
6) Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin matematiğin kendine özgü terminolojisini fark etmesi ve matematiksel süreçleri, alan içerisindeki kavramlar ve günlük dil ile ilişkilendirerek dilin etkili kullanımı hakkında bilgi sahip olması beklenmektedir. Bu derste, matematiğin sembol ve terimlerinin anlamlarının farkında olma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve doğru bir biçimde kullanma, somut model, şekil, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme ve yorumlama, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle birleştirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu anlamlandırma yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematiğin belirli sembollerini ve terminolojisini açıklayarak matematiksel dili tanıtma
2. Hafta Matematiğin belirli sembollerini ve terminolojisini açıklayarak matematiksel dili tanıtımı-Matematik sembollerini ve terimlerini etkin ve doğru kullanma yöntemleri
3. Hafta Matematiksel dil matematiğini kendi içinde, farklı disiplinlerde ve deneyimlerde uygun ve etkili bir şekilde kullanımı
4. Hafta Matematiksel dil matematiğini kendi içinde, farklı disiplinlerde ve deneyimlerde uygun ve etkili bir şekilde kullanma
5. Hafta Farklı temsil biçimlerinin somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. anlatımı ve destekleyici bilgi ve iletişim teknolojileri
6. Hafta Farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceyi ifade eden somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb.
7. Hafta Farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceyi ifade eden somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb.
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Matematiksel düşüncenin sözlü ve yazılı ifadesi
10. Hafta Matematiksel düşüncenin sözlü ve yazılı ifadesi
11. Hafta Günlük dil, matematiksel dil ve semboller, matematiksel dil, günlük dil ve sembollerle ilişkisi
12. Hafta Matematiksel düşünmenin doğruluğunu ve anlamını yorumlar
13. Hafta Matematik derslerinde etkili iletişimi destekleyen pedagojik yöntemler - En İyi Matematik Uygulamasına Giriş
14. Hafta Matematik derslerinde etkili iletişimi destekleyen pedagojik yöntemler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAkarsu, E. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Capraro, M. M., Joffrion, H. (2006). Algebraic equations: Can middle-school students meaningfully translate from words to mathematical symbols?. Reading Psychology, 27 (2), 147-164.
Chard, D. (2003). Vocabulary strategies for the mathematics classroom. http://www.eduplace.com/state/pdf/author/chard_hmm05.pdf.
Çakmak, Z., Bekdemir, M., Baş, F. (2014). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin örüntüler konusundaki matematiksel dil becerileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 204-223.
Kabael, T., Ata-Baran, A. (2016). Matematik öğretmenlerinin matematiksel iletişim becerilerinin gelişimine yönelik farkındalıklarının incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 868-881.
O'Halloran, K. L. (2000). Classroom discourse in mathematics: A multisemiotic analysis. Linguistics and Education, 10(3), 359-388.
Owens, B. (2006). The language of mathematics: Mathematical terminology simplified for classroom use (Master?s thesis).
Öztürk, T., & Güven, B. (2012). Etkili bir matematik öğrenme ortamının sahip olması gereken özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri. X. Ulusal Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Kongresi.
Yakar, E. A., & Yılmaz, S. 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebire Yönelik Gerçek Yaşam Durumlarını Matematiksel İfadelere Dönüştürme Sürecindeki Matematiksel Dil Becerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 292-310.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Sunum,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler188
Toplam İş Yükü113
Toplam İş Yükü / 303,76
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5  X   X   X   X   X   X
P6           
P7           
P8           
P9  X   X   X   X   X   X
P10