Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark edebilir. 2) Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanabilir. 3) Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanabilir. 4) Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade edebilir. 5) Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade edebilir. 6) Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin matematiğin kendine özgü terminolojisini fark etmesi ve matematiksel süreçleri, alan içerisindeki kavramlar ve günlük dil ile ilişkilendirerek dilin etkili kullanımı hakkında bilgi sahip olması beklenmektedir. Bu derste, matematiğin sembol ve terimlerinin anlamlarının farkında olma, matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve doğru bir biçimde kullanma, somut model, şekil, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme ve yorumlama, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle birleştirme; matematiksel düşüncelerin doğruluğunu anlamlandırma yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematiğin belirli sembollerini ve terminolojisini açıklayarak matematiksel dili tanıtma
2. Hafta
Matematiğin belirli sembollerini ve terminolojisini açıklayarak matematiksel dili tanıtımı-Matematik sembollerini ve terimlerini etkin ve doğru kullanma yöntemleri
3. Hafta
Matematiksel dil matematiğini kendi içinde, farklı disiplinlerde ve deneyimlerde uygun ve etkili bir şekilde kullanımı
4. Hafta
Matematiksel dil matematiğini kendi içinde, farklı disiplinlerde ve deneyimlerde uygun ve etkili bir şekilde kullanma
5. Hafta
Farklı temsil biçimlerinin somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. anlatımı ve destekleyici bilgi ve iletişim teknolojileri
6. Hafta
Farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceyi ifade eden somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb.
7. Hafta
Farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceyi ifade eden somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Matematiksel düşüncenin sözlü ve yazılı ifadesi
10. Hafta
Matematiksel düşüncenin sözlü ve yazılı ifadesi
11. Hafta
Günlük dil, matematiksel dil ve semboller, matematiksel dil, günlük dil ve sembollerle ilişkisi
12. Hafta
Matematiksel düşünmenin doğruluğunu ve anlamını yorumlar
13. Hafta
Matematik derslerinde etkili iletişimi destekleyen pedagojik yöntemler - En İyi Matematik Uygulamasına Giriş
14. Hafta
Matematik derslerinde etkili iletişimi destekleyen pedagojik yöntemler
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Akarsu, E. (2013). 7. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanında matematiksel dil kullanımlarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Capraro, M. M., Joffrion, H. (2006). Algebraic equations: Can middle-school students meaningfully translate from words to mathematical symbols?. Reading Psychology, 27 (2), 147-164. Chard, D. (2003). Vocabulary strategies for the mathematics classroom. http://www.eduplace.com/state/pdf/author/chard_hmm05.pdf. Çakmak, Z., Bekdemir, M., Baş, F. (2014). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin örüntüler konusundaki matematiksel dil becerileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 204-223. Kabael, T., Ata-Baran, A. (2016). Matematik öğretmenlerinin matematiksel iletişim becerilerinin gelişimine yönelik farkındalıklarının incelenmesi. İlköğretim Online, 15(3), 868-881. O'Halloran, K. L. (2000). Classroom discourse in mathematics: A multisemiotic analysis. Linguistics and Education, 10(3), 359-388. Owens, B. (2006). The language of mathematics: Mathematical terminology simplified for classroom use (Master?s thesis). Öztürk, T., & Güven, B. (2012). Etkili bir matematik öğrenme ortamının sahip olması gereken özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri. X. Ulusal Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Kongresi. Yakar, E. A., & Yılmaz, S. 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebire Yönelik Gerçek Yaşam Durumlarını Matematiksel İfadelere Dönüştürme Sürecindeki Matematiksel Dil Becerileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 292-310.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Sunum,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
8
8
Toplam İş Yükü
113
Toplam İş Yükü / 30
3,76
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ