Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK FELSEFESİ EMT449 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi kavramlarını tanır.
2) Teorem, ispat, aksiyom gibi temel matematiksel kavramları açıklar.
3) Matematik felsefesi alanında çalışan önemli bilim adamlarının görüşlerini açıklar.
4) Matematik felsefesindeki temel kuramları açıklar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMatematiğin ontolojisi ve epistemolojisi; sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları; matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler, matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik; Frege, Russel, Hilbert, Brouwer ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları; düzlükte ve boyut kavramı, matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık (Logisicm), biçimcilik (Formalism) ve sezgicilik (Intuitionism), yarı-deneyselciler ve Lakatos; matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi; matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi
2. Hafta Sayılar, kümeler, fonksiyonlar vb. Matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları
3. Hafta Matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler
4. Hafta Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik
5. Hafta Matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları; Frege, Russel, Hilbert
6. Hafta Matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları; Brouwer ve Gödel
7. Hafta Düzlükte ve boyut kavramı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık, biçimcilik ve sezgicilik
10. Hafta Matematik felsefesinde temel kuramlar mantıkçılık, yarı-deneyselciler ve Lakatos
11. Hafta Matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi
12. Hafta Matematik felsefesinin matematik eğitimi ile ilişkisi
13. Hafta Matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar
14. Hafta Matematik eğitimi felsefesinde sosyal gruplar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Öğretimi. Harf yayınları.
Yıldırım, C. Matematiksel Düşünme, Remzi Kitabevi.
Stephen F. Barker, Matematik felsefesi, İmge Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler155
Toplam İş Yükü110
Toplam İş Yükü / 303,66
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5  X   X   X   X
P6       
P7  X   X   X   X
P8       
P9       
P10  X   X   X   X