Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ EMT448 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişkiyi anladıklarını gösterebileceklerdir.
2) Çeşitli formatif değerlendirme uygulamalarını sahip olması gereken özellikler açısından analiz edebileceklerdir.
3) Farklı yaş ve dil seviyesindeki öğrenci grupları için çeşitli formatif değerlendirme araçları geliştirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERÖlçme ve Değerlendirme
DERS TANIMI Bu derste, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi, çoktan seçmeli, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme; soru yazma, başarının (erişi) değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme, duyuşsal özelliklerin ölçülmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Sınıf içi değerlendirmeye giriş ve Formatif değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişki
2. Hafta Formal ve Informal Formatif değerlendirme; CEFR ve formatif değerlendirme
3. Hafta Formal ve Informal Formatif değerlendirme; CEFR ve formatif değerlendirme
4. Hafta Formal formatif değerlendirme uygulamaları 1: Geleneksel yaklaşımlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
5. Hafta Formal biçimlendirici değerlendirme uygulamaları 1: Geleneksel yaklaşımlar: çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar
6. Hafta Formal formatif değerlendirme uygulamaları 1: örnek başarı testi analizi
7. Hafta Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme
10. Hafta Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: örnek analizi
11. Hafta Informal formatif değerlendirme uygulamaları 3: Sınıf içi etkileşim ve biçimlendirici değerlendirme
12. Hafta Rubrik, puanlandırma ve not verme
13. Hafta Sınav sonuçlarına göre döğrencilere dönüt verme
14. Hafta Sınav sonuçlarına göre öğrencilere dönüt verme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press.
Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman.
Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman.
Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The
University of Michigan Press.
Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful
Language Tests. Oxford: Oxford University Press.
Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York:
Cambridge University Press.
Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman.
Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall.
Bailey, M.K. (1998). Learning about language assessment. London: Heinle and Heinle.
Davies, A. (1990). Principles of Language Testing. Oxford: Blackwell.
Buck, G. (2001). Assessing Listening. Cambridge: Cambridge University Press.
Alderson, C. (2000). Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press.
Council of Europe (2001). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching,
assessment. https://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf
Fulcher, G. & Davidson, F. (2007). Language testing and assessment: An advanced resource book. Routledge.
Hill C. & Perry, K. (Eds) (1994). From Testing to Assessment English as an International Language. Longman Group
Limited: Malaysia
Luoma, S. (2004). Assessing Speaking. Cambridge: Cambridge University Press.
McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: Cambridge University Press.
Read, J. (2000). Assessing Vocabulary. Cambridge: Cambridge University Press.
Richards, J. C. (1996). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. Cambridge: Cambridge University
Press.
Weigle, S. K. (2002). Assessing Writing. Cambridge: Cambridge University Press.
Cheng, L. & Fox, J. (2017). Assessment in the Language Classroom. London, UK: Palgrave
Heritage, M. (2010). Formative assessment: Making it happen in the classroom. Corwin Press.
Torrance, H., & Pryor, J. (1998). Investigating formative assessment: Teaching, learning and assessment in the classroom. McGraw-Hill Education (UK).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev530
Proje120
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık11515
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler5210
Proje11515
Toplam İş Yükü108
Toplam İş Yükü / 303,6
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3  X   X   X
P4     
P5     
P6    X  
P7     
P8      X
P9     
P10