Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişkiyi anladıklarını gösterebileceklerdir. 2) Çeşitli formatif değerlendirme uygulamalarını sahip olması gereken özellikler açısından analiz edebileceklerdir. 3) Farklı yaş ve dil seviyesindeki öğrenci grupları için çeşitli formatif değerlendirme araçları geliştirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Ölçme ve Değerlendirme
DERS TANIMI
Bu derste, eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi, çoktan seçmeli, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme; soru yazma, başarının (erişi) değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme, duyuşsal özelliklerin ölçülmesi yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sınıf içi değerlendirmeye giriş ve Formatif değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişki
2. Hafta
Formal ve Informal Formatif değerlendirme; CEFR ve formatif değerlendirme
3. Hafta
Formal ve Informal Formatif değerlendirme; CEFR ve formatif değerlendirme
4. Hafta
Formal formatif değerlendirme uygulamaları 1: Geleneksel yaklaşımlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler
Formal formatif değerlendirme uygulamaları 1: örnek başarı testi analizi
7. Hafta
Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme
10. Hafta
Formal formatif değerlendirme uygulamaları 2: örnek analizi
11. Hafta
Informal formatif değerlendirme uygulamaları 3: Sınıf içi etkileşim ve biçimlendirici değerlendirme
12. Hafta
Rubrik, puanlandırma ve not verme
13. Hafta
Sınav sonuçlarına göre döğrencilere dönüt verme
14. Hafta
Sınav sonuçlarına göre öğrencilere dönüt verme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. Longman. Coombe, C., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A Practical Guide to Assessing English Language Learners. USA: The University of Michigan Press. Bachman, Lyle F. & Palmer, Adrian S. (1996). Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Tests. Oxford: Oxford University Press. Genese, F. and Upshur, J.A. (1998). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. New York: Cambridge University Press. Heaton, J.B. (1989/1990). Writing English Language Tests. London: Longman. Weir, C.J. (1990). Communicative language testing. London: Prentice Hall. Bailey, M.K. (1998). Learning about language assessment. London: Heinle and Heinle. Davies, A. (1990). Principles of Language Testing. Oxford: Blackwell. Buck, G. (2001). Assessing Listening. Cambridge: Cambridge University Press. Alderson, C. (2000). Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press. Council of Europe (2001). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. https://www.coe.int/t/dg4/linguistic/Source/Framework_EN.pdf Fulcher, G. & Davidson, F. (2007). Language testing and assessment: An advanced resource book. Routledge. Hill C. & Perry, K. (Eds) (1994). From Testing to Assessment English as an International Language. Longman Group Limited: Malaysia Luoma, S. (2004). Assessing Speaking. Cambridge: Cambridge University Press. McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: Cambridge University Press. Read, J. (2000). Assessing Vocabulary. Cambridge: Cambridge University Press. Richards, J. C. (1996). Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. Cambridge: Cambridge University Press. Weigle, S. K. (2002). Assessing Writing. Cambridge: Cambridge University Press. Cheng, L. & Fox, J. (2017). Assessment in the Language Classroom. London, UK: Palgrave Heritage, M. (2010). Formative assessment: Making it happen in the classroom. Corwin Press. Torrance, H., & Pryor, J. (1998). Investigating formative assessment: Teaching, learning and assessment in the classroom. McGraw-Hill Education (UK).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
5
30
Proje
1
20
Diğer
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
5
2
10
Proje
1
15
15
Toplam İş Yükü
108
Toplam İş Yükü / 30
3,6
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ