Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİĞİN UYGULAMALARI EMT446 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematiğin diğer disiplinlerle arasındaki ilişkiyi bilir.
2) Matematiği günlük hayatla ilişkilendirir.
3) Matematiksel modelleme kavramını bilir.
4) Farklı disiplinlerdeki gerçek yaşam problemlerinin matematiksel formulasyonunu kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERAnaliz
DERS TANIMIGünlük hayatta matematiğin uygulamaları, matematiğin diğer disiplinlerle arasındaki ilişki, matematiğin doğayla ilişkisi, matematiğin sanatla ilişkisi, matematiğin evrenle ilişkisi. Matematiksel Modelleme, Matematiksel Modelleme eğitimi ve önemi, Matematiksel modellemenin süreçleri ve matematiksel modelleme problemlerinin örnekleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Günlük hayatta matematiğin kullanım alanları
2. Hafta Günlük hayatta matematiğin uygulamaları
3. Hafta Günlük hayatta matematiğin uygulamaları
4. Hafta Matematiğin diğer disiplinlerle arasındaki ilişki
5. Hafta Matematiğin doğayla ilişkisi
6. Hafta Matematiğin sanatla ilişkisi
7. Hafta Matematiğin evrenle ilişkisi
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Matematiksel Modelleme
10. Hafta Matematiksel Modellemenin temel kavram ve tanımları
11. Hafta Matematiksel Modellemenin eğitimi ve önemi
12. Hafta Matematiksel modellemenin süreçleri ve matematiksel modelleme problemlerinin örnekleri
13. Hafta Finans ve ekonomide matematiksel modelleme
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDoruk, B. K., & Umay, A. (2011). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
Erbaş, A. K., Kertil, M., Çetinkaya, B., Çakıroğlu, E., Alacacı, C., & Baş, S. (2014). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme: Temel kavramlar ve farklı yaklaşımlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(4), 1-21.
Ali Nesin, Matematik ve Gerçek
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev210
Makale Sunuşu110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık2612
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi31030
Final Sınavına Hazırlık11313
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık177
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler2816
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2  X   X   X   X
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X
P10