Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunur. 2) Mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunur. 3) Bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklar ve kullanır. 4) Yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunur. 5) Belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Koordinat yamaları, E3?te yüzeyler. Yüzeyler üzerinde diferansiyellenebilen fonksiyonlar, tanjant vektörler, diferansiyel formlar. Yüzey dönüşümleri, yüzeyler üzerinde integrasyon, Yüzeylerin topolojik özellikleri. Manifoldlar. Şekil operatörleri, normal eğrilik, Gauss eğriliği. Yüzeyler üzerinde özel eğriler. Birinci ve ikinci esas formları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Çıkarım yapma, doğruluğunu ve geçerliliğini savunma.
2. Hafta
Çıkarım yapma, doğruluğunu ve geçerliliğini savunma.
3. Hafta
Matematiksel çıkarım ve ispat yöntemleri.
4. Hafta
Matematiksel çıkarım ve ispat yöntemleri.
5. Hafta
Matematiksel örüntü ve ilişkileri kullanarak bir matematiksel durumu veya problemi analiz etme.
6. Hafta
Matematiksel örüntü ve ilişkileri kullanarak bir matematiksel durumu veya problemi analiz etme.
7. Hafta
Yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi mantıksal akıl yürütmeye destek veren matematiksel stratejiler.
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Mantıksal akıl yürütme stratehilerini kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
10. Hafta
Mantıksal akıl yürütme stratehilerini kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
11. Hafta
Belirli bir referans noktası dikkate alınarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.
12. Hafta
Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejileri kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama.
13. Hafta
Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejileri kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama.
14. Hafta
Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejileri kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Askey, R. (1999). Knowing and teaching elementary mathematics. American Educator, 23, 6-13. Eccles, P. J. (1997). An Introduction to Mathematical Reasoning: numbers, sets and functions. Cambridge University Press. English, L. D. (Ed.). (2004). Mathematical and analogical reasoning of young learners. Routledge. Garg, R. (2017). Mathematics and Logical Reasoning. Nunes, T., Bryant, P., Evans, D., Bell, D., Gardner, S., Gardner, A., & Carraher, J. (2007). The contribution of logical reasoning to the learning of mathematics in primary school. British Journal of Developmental Psychology, 25(1), 147-166. Uğurel, I., & Bukova, E. G. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir tartışma ve kavramsal bir çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39). Umay, A. (2002). Öteki matematik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Deney,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
13
13
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
1
28
28
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Dönem Projesi Araştırması
Deney tasarlama
1
30
30
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ