Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MANTIKSAL AKIL YÜRÜTME EMT445 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunur.
2) Mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunur.
3) Bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklar ve kullanır.
4) Yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunur.
5) Belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIKoordinat yamaları, E3?te yüzeyler. Yüzeyler üzerinde diferansiyellenebilen fonksiyonlar, tanjant vektörler, diferansiyel formlar. Yüzey dönüşümleri, yüzeyler üzerinde integrasyon, Yüzeylerin topolojik özellikleri. Manifoldlar. Şekil operatörleri, normal eğrilik, Gauss eğriliği. Yüzeyler üzerinde özel eğriler. Birinci ve ikinci esas formları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çıkarım yapma, doğruluğunu ve geçerliliğini savunma.
2. Hafta Çıkarım yapma, doğruluğunu ve geçerliliğini savunma.
3. Hafta Matematiksel çıkarım ve ispat yöntemleri.
4. Hafta Matematiksel çıkarım ve ispat yöntemleri.
5. Hafta Matematiksel örüntü ve ilişkileri kullanarak bir matematiksel durumu veya problemi analiz etme.
6. Hafta Matematiksel örüntü ve ilişkileri kullanarak bir matematiksel durumu veya problemi analiz etme.
7. Hafta Yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi mantıksal akıl yürütmeye destek veren matematiksel stratejiler.
8. Hafta Vize
9. Hafta Mantıksal akıl yürütme stratehilerini kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
10. Hafta Mantıksal akıl yürütme stratehilerini kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma.
11. Hafta Belirli bir referans noktası dikkate alınarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma.
12. Hafta Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejileri kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama.
13. Hafta Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejileri kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama.
14. Hafta Farklı öğrenme alanlarında matematiksel problemlerin çözümlerinde akıl yürütme stratejileri kullanarak analiz yapma, kanıt gösterme ve doğrulama.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAskey, R. (1999). Knowing and teaching elementary mathematics. American Educator, 23, 6-13.
Eccles, P. J. (1997). An Introduction to Mathematical Reasoning: numbers, sets and functions. Cambridge University Press.
English, L. D. (Ed.). (2004). Mathematical and analogical reasoning of young learners. Routledge.
Garg, R. (2017). Mathematics and Logical Reasoning.
Nunes, T., Bryant, P., Evans, D., Bell, D., Gardner, S., Gardner, A., & Carraher, J. (2007). The contribution of logical reasoning to the learning of mathematics in primary school. British Journal of Developmental Psychology, 25(1), 147-166.
Uğurel, I., & Bukova, E. G. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir tartışma ve kavramsal bir çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39).
Umay, A. (2002). Öteki matematik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje,Deney,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11313
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık12828
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Dönem Projesi Araştırması
Deney tasarlama13030
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4         
P5         
P6         
P7  X   X   X   X   X
P8         
P9         
P10