Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik ve kültür arasındaki ilişkiyi bilir. 2) Matematiksel kavramları kendi kültürleri bağlamında açıklayabilir. 3) Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapılarını tanır. 4) Farklı kültürlere yönelik etkinlik tasarlamanın önemini bilir. 5) Farklı kültürlere yönelik sınıf içi etkinlik tasarlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, matematiğin bir ihtiyaç ve entelektüel merak perspektifinden nasıl geliştiğini, farklı kültürlerde ne tür matematik uğraşılarının olduğunu ve kültürel matematik farklılıklarını bilmeleri, etnomatematik gibi kavramları irdeleyerek müfredat için etkinlikler oluşturmaları beklenmektedir. Bu derste matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlama, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dahil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama konuları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematik ve kültür ilişkisi
2. Hafta
Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak
3. Hafta
Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları
4. Hafta
Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
5. Hafta
Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
6. Hafta
Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki
7. Hafta
Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dahil etmenin önemi
10. Hafta
Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
11. Hafta
Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
12. Hafta
Proje Sunumu
13. Hafta
Proje Sunumu
14. Hafta
Proje Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Stigler, J. W., & Baranes, R. (1988). Chapter 7: Culture and Mathematics Learning. Review of research in education, 15(1), 253-306. Gerdes, P. (1998). On culture and mathematics teacher education. Journal of Mathematics Teacher Education, 1(1), 33-53. Malloy, C. E., & Malloy, W. W. (1998). Issues of culture in mathematics teaching and learning. The Urban Review, 30(3), 245-257. d'Ambrosio, U. (2001). What is ethnomathematics, and how can it help children in schools?. Teaching children mathematics, 7(6), 308.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
18
18
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Proje
1
8
8
Toplam İş Yükü
116
Toplam İş Yükü / 30
3,86
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ