Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KÜLTÜR VE MATEMATİK EMT444 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik ve kültür arasındaki ilişkiyi bilir.
2) Matematiksel kavramları kendi kültürleri bağlamında açıklayabilir.
3) Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapılarını tanır.
4) Farklı kültürlere yönelik etkinlik tasarlamanın önemini bilir.
5) Farklı kültürlere yönelik sınıf içi etkinlik tasarlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, matematiğin bir ihtiyaç ve entelektüel merak perspektifinden nasıl geliştiğini, farklı kültürlerde ne tür matematik uğraşılarının olduğunu ve kültürel matematik farklılıklarını bilmeleri, etnomatematik gibi kavramları irdeleyerek müfredat için etkinlikler oluşturmaları beklenmektedir. Bu derste matematik ve kültür ilişkisi; matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlama, farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları, etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri, matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki; sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dahil etmenin önemi; farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama konuları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik ve kültür ilişkisi
2. Hafta Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak
3. Hafta Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları
4. Hafta Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
5. Hafta Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
6. Hafta Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki
7. Hafta Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dahil etmenin önemi
10. Hafta Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
11. Hafta Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
12. Hafta Proje Sunumu
13. Hafta Proje Sunumu
14. Hafta Proje Sunumu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARStigler, J. W., & Baranes, R. (1988). Chapter 7: Culture and Mathematics Learning. Review of research in education, 15(1), 253-306.
Gerdes, P. (1998). On culture and mathematics teacher education. Journal of Mathematics Teacher Education, 1(1), 33-53.
Malloy, C. E., & Malloy, W. W. (1998). Issues of culture in mathematics teaching and learning. The Urban Review, 30(3), 245-257.
d'Ambrosio, U. (2001). What is ethnomathematics, and how can it help children in schools?. Teaching children mathematics, 7(6), 308.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11818
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Proje188
Toplam İş Yükü116
Toplam İş Yükü / 303,86
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4  X   X   X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10  X   X   X   X   X