Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME EMT440 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematikte problem çözmenin tanımını yapar, süreç vurgusunu yapar.
2) Problem türlerini ayırt eder.
3) Problem çözme ile ilgili güncel akademik araştırmaları inceler
4) Problem çözmede uygun problem çözme stratejilerini kullanır.
5) Rutin olmayan matematik problemlerini işbirliğine dayalı olarak çözer.
6) Matematiksel problemlerin çözümünde matematiksel düşünme becerilerini kullanır.
7) Problem kurmanın önemini kavrar.
8) Problem kurmanın öğretim programındaki yerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı, kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri, konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme, kavramsal anlama için teknoloji kullanımı, ölçme ve değerlendirmede kavram yanılgısı tespiti ile ilgili konular ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Problem ve Problem Çözme Tanımları (Kuramsal Bakış)
2. Hafta Problem Türleri
3. Hafta Problem Çözme Öğretiminin Önemi
4. Hafta Problem Çözme İle İlgili Güncel Yaklaşımlar (Güncel Akademik Çalışmaların İncelenmesi)
5. Hafta Matematiksel Problem Çözme Stratejileri
6. Hafta Farklı Matematiksel Problem Örnekleri ve Çözüm Stratejileri
7. Hafta PISA Sorularının İncelenmesi
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Problem Çözmenin Değerlendirilmesi
10. Hafta Problem Çözmede Gerekli Matematiksel Düşünme Yöntemleri ve Akıl Yürütme
11. Hafta Problem Çözmede Gerekli Matematiksel Düşünme Yöntemleri ve Modelleme
12. Hafta Problem Kurmanın Tanımı, Süreci, Özellikleri ve Önemi
13. Hafta Problem Kurma Sınıflamaları, Problem Kurma Stratejileri, Farklı Problem Kurma Çalışmalarının Yapılması
14. Hafta Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programında ve Ders Kitaplarında Problem Kurma; Problem Kurmanın Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAltun, M. (2008). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için matematik öğretimi. 14. Baskı, Bursa: Aktüel.
Baykul, Y. (2005). İlkokulda matematik öğretimi. Yeni Programa uygun geliştirilmiş baskı. Ankara: Pegem Akademi.
MEB (2018), 1-8. Sınıflar Matematik Öğretim Programı
Posamentier, A.S., Krulik, S. (2016). Matematikte problem çözme, 3-6. sınıflar için. (L. Akgün, T. Kar, M.F. Öçal, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
Olkun, S., Toluk-Uçar, Z. (2004). Matematik öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Van De Walle, J. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği (S.Durmuş, Çev.Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Yıldızlar, M. (2012). Yapılandırmacı öğretimde matematik problemlerini çözebilme yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Uygulama/Pratik140
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler212
Sunum (Hazırlık dahil)188
Literatür taraması155
Rapor yazma12020
Toplam İş Yükü108
Toplam İş Yükü / 303,6
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X   X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X   X
P3               
P4               
P5        X   X      
P6               
P7  X   X   X   X   X   X   X   X
P8               
P9               
P10