Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ EMT437 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Matematik öğrenme güçlüğü (diskalküli) yaşayan öğrencilerin genel özelliklerini açıklar,
2) Gelişimsel ve edinilmiş diskalkuli kavramlarının arasındaki farkı açıklar,
3) Diskalkulisi olan öğrenciler için temel matematiksel kavramlara yönelik özel öğretim yöntem ve stratejilerini açıklar,
4) Diskalkulik bireylerin duyuşsal özelliklerini açıklar,
5) Diskalkulinin belirlenmesinde kullanılacak tanılama araçlarını araştırır.
6) Öğretmenlerin diskalkuliye yönelik farkındalıklarının önemini fark eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve türleri hakkında bilgi sahibi olması ve matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) özelinde bilgilerini geliştirmesi beklenmektedir. Bu derste, diskalkulinin nedenleri, yaygınlık ve görülme sıklığı; tanılama yöntemleri ile diskalkulik bireylerin duyuşsal, sosyal ve akademik özellikleri; eğitsel faaliyetlerin seçimi ve tasarlanması, bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim programlarının içerikleri, somut materyal ve teknolojinin eğitsel faaliyetlerde kullanımı, öğretmenlerin diskalkuliye yönelik farkındalıklarının incelenmesi, diskalkulik bireylerin matematik becerilerini desteklemeye yönelik içerik hazırlanması yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Matematik Öğrenme Güçlüğü (Diskalkuli) Nedir?
2. Hafta Gelişimsel Diskalkulinin Tarihinin İncelenmesi
3. Hafta Edinilmiş Diskalkulinin İncelenmesi
4. Hafta Diskalkuli ile Sayı Duyusu İlişkisi
5. Hafta Diskalkulik Bireylerin Homojen ve Heterojen Özellikleri
6. Hafta Diskalkulik Bireylerde Matematik Kaygısı
7. Hafta Diskalkulinin Tanılanması
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Öğretmenlerin Diskalkuli Farkındalıkları_Makale İnceleme
10. Hafta Diskalkulik Bireyler için Kullanılacak Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri-I
11. Hafta Diskalkulik Bireyler için Kullanılacak Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri-II
12. Hafta Diskalkulide Teknolojinin Kullanımı
13. Hafta Diskalkulik Bireylerin Duyuşsal Özellikleri
14. Hafta Dönem Sonu Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMutlu, Y. Olkun, S., Akgün, L., & Sarı, M. H. (Editörler) (2020). Diskalkuli: matematik öğrenme güçlüğü. Tanımı, Özellikleri, yaygınlığı, nedenleri ve tanılanması. Pegem Akademi: Ankara.
Mutlu, Y. Olkun, S. (2021) (çeviri edi.). Diskalkuli olan öğrencilerin tanılanması, değerlendirilmesi ve desteklenmesi. Vizetek Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler21530
Toplam İş Yükü123
Toplam İş Yükü / 304,1
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X    
P3  X         X   X
P4  X   X     X    
P5  X          
P6           
P7  X   X   X   X   X   X
P8  X          
P9           
P10