Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Matematik öğrenme güçlüğü (diskalküli) yaşayan öğrencilerin genel özelliklerini açıklar, 2) Gelişimsel ve edinilmiş diskalkuli kavramlarının arasındaki farkı açıklar, 3) Diskalkulisi olan öğrenciler için temel matematiksel kavramlara yönelik özel öğretim yöntem ve stratejilerini açıklar, 4) Diskalkulik bireylerin duyuşsal özelliklerini açıklar, 5) Diskalkulinin belirlenmesinde kullanılacak tanılama araçlarını araştırır. 6) Öğretmenlerin diskalkuliye yönelik farkındalıklarının önemini fark eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve türleri hakkında bilgi sahibi olması ve matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) özelinde bilgilerini geliştirmesi beklenmektedir. Bu derste, diskalkulinin nedenleri, yaygınlık ve görülme sıklığı; tanılama yöntemleri ile diskalkulik bireylerin duyuşsal, sosyal ve akademik özellikleri; eğitsel faaliyetlerin seçimi ve tasarlanması, bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim programlarının içerikleri, somut materyal ve teknolojinin eğitsel faaliyetlerde kullanımı, öğretmenlerin diskalkuliye yönelik farkındalıklarının incelenmesi, diskalkulik bireylerin matematik becerilerini desteklemeye yönelik içerik hazırlanması yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematik Öğrenme Güçlüğü (Diskalkuli) Nedir?
2. Hafta
Gelişimsel Diskalkulinin Tarihinin İncelenmesi
3. Hafta
Edinilmiş Diskalkulinin İncelenmesi
4. Hafta
Diskalkuli ile Sayı Duyusu İlişkisi
5. Hafta
Diskalkulik Bireylerin Homojen ve Heterojen Özellikleri
Diskalkulik Bireyler için Kullanılacak Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri-I
11. Hafta
Diskalkulik Bireyler için Kullanılacak Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri-II
12. Hafta
Diskalkulide Teknolojinin Kullanımı
13. Hafta
Diskalkulik Bireylerin Duyuşsal Özellikleri
14. Hafta
Dönem Sonu Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Mutlu, Y. Olkun, S., Akgün, L., & Sarı, M. H. (Editörler) (2020). Diskalkuli: matematik öğrenme güçlüğü. Tanımı, Özellikleri, yaygınlığı, nedenleri ve tanılanması. Pegem Akademi: Ankara. Mutlu, Y. Olkun, S. (2021) (çeviri edi.). Diskalkuli olan öğrencilerin tanılanması, değerlendirilmesi ve desteklenmesi. Vizetek Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
20
Proje
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
15
15
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
123
Toplam İş Yükü / 30
4,1
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ