Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖZ DÜZENLEME EMT435 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Özdüzenleme ile ilgili temel kavramları tanımlar,
2) Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacını ve önemini tartışır
3) Matematik öğretiminde özdüzenleme stratejilerini tanımlar, uygular
4) Özdüzenlemeyi destekleyen sınıf ortamının özelliklerini tanımlar
5) Üstbilişi ve beceri ve stratejilerini tanımlar
6) Öğretmenlerin sahip olması gereken özdüzenleme becerilerini tartışır
7) Özdüzenleme becerilerini, değerlendirme yöntemlerini tartışır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersi alan öğrencilerin, öz düzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olması, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesi, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesi ve kendi öz düzenleme becerilerini geliştirebilmesi beklenmektedir. Bu derste; öz düzenleme ve öz düzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde öz düzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde öz düzenlemeli öğrenenin özellikleri ve öz düzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde öz düzenleme; üstbiliş ve öz düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi konuları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Özdüzenleme ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi
3. Hafta Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri
4. Hafta Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri
5. Hafta Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri
6. Hafta Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamlarının özellikleri
7. Hafta Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamlarının özellikleri
8. Hafta Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları
9. Hafta Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları
10. Hafta Üstbiliş ve üstbiliş becerileri
11. Hafta Üstbiliş stratejileri
12. Hafta Öğretmenlerde özdüzenleme
13. Hafta Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi
14. Hafta Uzaktan öğretimde özdüzenleme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇiltaş, A. (2011). Eğitimde öz-düzenleme öğretiminin önemi üzerine bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-11.
*Demir Atalay, T.& Aydın, S. (2015). Öz-Düzenlemeli Öğrenme (2.Baskı). Ankara: Pegem. (Turcademy erişimi var)
*Paris, S. G., Winograd, P. (2001). The role of self-regulated learning in contextual teaching: Principles and practices for teacher preparation.
*Puustinen, M., Pulkkinen, L. (2001). Models of self-regulated learning: A review. Scandinavian Journal of Educational Research, 45(3), 269-286.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev720
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık11818
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler7535
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X   X   X
P3             
P4        X     X   X
P5    X          
P6             
P7            X   X
P8            X   X
P9             
P10