Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Özdüzenleme ile ilgili temel kavramları tanımlar, 2) Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacını ve önemini tartışır 3) Matematik öğretiminde özdüzenleme stratejilerini tanımlar, uygular 4) Özdüzenlemeyi destekleyen sınıf ortamının özelliklerini tanımlar 5) Üstbilişi ve beceri ve stratejilerini tanımlar 6) Öğretmenlerin sahip olması gereken özdüzenleme becerilerini tartışır 7) Özdüzenleme becerilerini, değerlendirme yöntemlerini tartışır
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersi alan öğrencilerin, öz düzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olması, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesi, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesi ve kendi öz düzenleme becerilerini geliştirebilmesi beklenmektedir. Bu derste; öz düzenleme ve öz düzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde öz düzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde öz düzenlemeli öğrenenin özellikleri ve öz düzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde öz düzenleme; üstbiliş ve öz düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi konuları yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Özdüzenleme ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta
Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi
3. Hafta
Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri
4. Hafta
Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri
5. Hafta
Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri
6. Hafta
Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamlarının özellikleri
7. Hafta
Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamlarının özellikleri
8. Hafta
Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları
9. Hafta
Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları
10. Hafta
Üstbiliş ve üstbiliş becerileri
11. Hafta
Üstbiliş stratejileri
12. Hafta
Öğretmenlerde özdüzenleme
13. Hafta
Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi
14. Hafta
Uzaktan öğretimde özdüzenleme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çiltaş, A. (2011). Eğitimde öz-düzenleme öğretiminin önemi üzerine bir çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(5), 1-11. *Demir Atalay, T.& Aydın, S. (2015). Öz-Düzenlemeli Öğrenme (2.Baskı). Ankara: Pegem. (Turcademy erişimi var) *Paris, S. G., Winograd, P. (2001). The role of self-regulated learning in contextual teaching: Principles and practices for teacher preparation. *Puustinen, M., Pulkkinen, L. (2001). Models of self-regulated learning: A review. Scandinavian Journal of Educational Research, 45(3), 269-286.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
7
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
18
18
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
7
5
35
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ