Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ELEMENTER SAYI KURAMI EMT430 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sayı, Tamsayılar Asal sayı OBEB, OKEK kavramlarını bilir.
2) Kalanlı ve tam bölünme kurallarını kavrayabilir.
3) Modüler aritmetiği ve temel sonuçlarını kavrayabilir
4) Kongruanslar ve lineer sistemlerini çözebilir
5) Diophant denklemlerinin çözümlerinin bulunmasında yeni yöntemleri kavrayabilir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITam sayılarda bölünebilme, asal sayılar, sayılar teorisinde önemli fonksiyonlar, kongrüanslar, lineer kongrüans, tam sayılarda asal çarpanlara ayrılışın tekliği, primitif kökler ve indeksler, kuadratik rezidüler (ikinci dereceden), şifreleme konuları ve günlük yaşamda uygulama alanları, sürekli kesirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tamsayılar Kümesinin özellikleri,Bölünebilirlik,Bölme Algoritması
2. Hafta Modüler aritmetik, temel teorileri ve sonuçları Sayılar, obeb, okek ve çeşitli sonuçlar
3. Hafta Euclid Algoritması, Çarpanlara ayrılış teknikleri
4. Hafta Kongruanslar, Lineer Kongruanslar
5. Hafta Lineer Denklik sistemleri ve Çin Kalan teoremi
6. Hafta Yüksek mertebeden kongruanslar
7. Hafta Diafont denklemler i veBezaut lemması ile çözümü
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Devam eden( zincir) kesirler
10. Hafta İkinci dereceden Kongruanslar ve çözümleri
11. Hafta Aritmetik fonksiyonları Euler fonksiyonu
12. Hafta Legendre sembolü, Wilson teoremi
13. Hafta Primitif Kökler
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARA. Kaya, "Sayılar Kuramına Giriş", Ege Üniversitesi Yayınları, No: 112, 1988, İzmir.
H. Griffin, "Elementary Theory of Numbers", McGraw Hill, 1954.
Sait Akkaş ,. Hacısalihoğlu Hilmi ,Zühtü Özel, Arif Sabuncuoğlu Soyut Matematik
Nasibov H.Ferhat, Hacısalihoğlu Hilmi, Kılıçoğlu Şeyda .Sayılar Teorisi 2010
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Uygulama/Pratik15
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi155
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık177
Laboratuvar
Final Sınavı12,52,5
Ödevler
Uygulama13339
Toplam İş Yükü93,5
Toplam İş Yükü / 303,11
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9  X   X   X   X   X
P10  X   X   X   X   X