Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇEŞİTLİ GEOMETRİLER EMT429 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Aksiyomatik yapıları ve temel unsurlarını bilir ve açıklar.
2) Düzlemsel (Öklid), eliptik (küresel) ve hiperbolik
geometrilerin aksiyomatik yapılarını bilir ve bunları karşılaştırır.
3) Öklidyen, eliptik ve hiperbolik düzlem geometriden kimi iyi bilinen sonuçları bilir ve ispatlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖklid geometrisi, Öklid aksiyomları, Hilbert?in Aksiyom Sistemi, Öklid dışı geometriler, Öklid dışı geometrilerin ortaya çıkışı, Riemann Geometrisi (Küresel geometri), Lobachevsky Geometrisi (Hiperbolik Geometri), Riemann ve Lobachevsky geometrilerinin matematik tarihinde ve bilimde yeri, Sonlu Geometriler (Fano Geometrisi).
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Aksiyomatik (Belitsel) Sistem nedir?
2. Hafta Aksiyomatik Sistem Örnekleri
3. Hafta Sonlu Geometriler (Fano Düzlemi)
4. Hafta Öklid düzlem geometrisinin aksiyomları
5. Hafta Öklid uzayı için Hilbert?in aksiyom sistemi
6. Hafta Tarihsel olarak Öklid dışı geometrilerin doğuşu (Gauss, Bolyai ve Lobaçevski)
7. Hafta Nötr geometri
8. Hafta Vize sınavı
9. Hafta Eliptik (küresel) geometri için düzlem modelleri(harita projeksiyonları)
10. Hafta Öklid düzlem geometrisi için geçerli kimi sonuçların eliptik düzlem modellerinde irdelenmesi-1
11. Hafta Öklid düzlem geometrisi için geçerli kimi sonuçlarıneliptik düzlem modellerinde irdelenmesi-2
12. Hafta Hiperbolik geometri için düzlem modelleri
13. Hafta Öklid düzlem geometrisi için geçerli kimi sonuçların hiperbolik düzlem modellerinde irdelenmesi-1
14. Hafta Öklid düzlem geometrisi için geçerli kimi sonuçların hiperbolik düzlem modellerinde irdelenmesi-2
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGerard A. Venema, Foundations of Geometry, Pearson;
2nd edition (2011)
GeoGebra, NonEuclid ve Spherical Easel programları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi21530
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü108
Toplam İş Yükü / 303,6
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7     
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10