Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİSİPLİNLERARASI YAKLAŞIMLAR EMT422 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) FeTeMM eğitimi, bağlamı ve sistemleri ile ilgili kavramları tanımlar
2) FeTeMM eğitimi, bağlamı ve sistemleri ile ilgili güncel sorunları eleştirir.
3) FeTeMM ile ilgili başlıca teorik ve mesleki tartışmaları güncel araştırma çalışmaları eleştirir.
4) FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme süreci geliştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrencilerin, disiplinler arası araştırmada, iki ya da daha fazla disiplini bir araya getirerek bilimsel anlamda daha iyi bir perspektif geliştirilmesi, birlikte yeni ürünler ve süreçler geliştirmesi, disiplinler arası ulusal ve uluslararası örnek çalışmaların incelemesi ve projeler geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ek olarak, bu ders sonunda öğrenciler disiplinler arası çalışmalara uygun yöntemlerle ilgili araştırma yapacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta 21. Yüzyıl Becerileri ve Önemi; Disiplinlerarası Yaklaşım
2. Hafta Disiplinlerarası Yaklaşım; Çok Disiplinli Yaklaşım; Bütüncül Yaklaşım;
3. Hafta STEM Eğitim Yaklaşımı: Fen, Mühendislik, Teknoloji, Sanat, Matematik, Girişimcilik; STEM Eğitiminde Uluslararası Gelişmeler
4. Hafta STEM ve Teknoloji Uygulamaları
5. Hafta STEM ve 5-E Modeli
6. Hafta Probleme Dayalı Öğrenme ile STEM Eğitimi
7. Hafta Proje Tabanlı Öğrenme ile STEM Eğitimi
8. Hafta Sanat Tabanlı Öğrenme ile STEM Eğitimi
9. Hafta Etkili Matematik Öğretimi ile STEM Eğitimi
10. Hafta Disiplinlerarası Yaklaşımlar ve Ölçme-Değerlendirme
11. Hafta Dönem sonu proje çalışmaları
12. Hafta Dönem sonu proje çalışmaları
13. Hafta Dönem sonu proje çalışmaları
14. Hafta Dönem sonu proje çalışmaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇepni, S. (Ed.). (2021). Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi. Pegem, Ankara
GÜrbüz, R. ve Dğan M.F. (Ed.).(2020). Matematiksel Modellemeye Disiplinler Arası Bakış: Bir Stem Yaklaşımı. Pegem, Ankara.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİRapor Hazırlama,Proje,Eğitim-Uygulama,Deney,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Tartışma,Anlatım,Sunum,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav110
Ödev110
Uygulama/Pratik120
Proje150
Makale Sunuşu110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11212
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati12336
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler11010
Dönem Projesi Araştırması13030
Makale Sunuşu11010
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3  X   X   X   X
P4  X   X   X   X
P5  X   X   X   X
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8  X   X   X   X
P9  X   X   X   X
P10  X   X   X   X