Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) FeTeMM eğitimi, bağlamı ve sistemleri ile ilgili kavramları tanımlar 2) FeTeMM eğitimi, bağlamı ve sistemleri ile ilgili güncel sorunları eleştirir. 3) FeTeMM ile ilgili başlıca teorik ve mesleki tartışmaları güncel araştırma çalışmaları eleştirir. 4) FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme süreci geliştirir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste öğrencilerin, disiplinler arası araştırmada, iki ya da daha fazla disiplini bir araya getirerek bilimsel anlamda daha iyi bir perspektif geliştirilmesi, birlikte yeni ürünler ve süreçler geliştirmesi, disiplinler arası ulusal ve uluslararası örnek çalışmaların incelemesi ve projeler geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ek olarak, bu ders sonunda öğrenciler disiplinler arası çalışmalara uygun yöntemlerle ilgili araştırma yapacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
21. Yüzyıl Becerileri ve Önemi; Disiplinlerarası Yaklaşım
2. Hafta
Disiplinlerarası Yaklaşım; Çok Disiplinli Yaklaşım; Bütüncül Yaklaşım;
3. Hafta
STEM Eğitim Yaklaşımı: Fen, Mühendislik, Teknoloji, Sanat, Matematik, Girişimcilik; STEM Eğitiminde Uluslararası Gelişmeler
4. Hafta
STEM ve Teknoloji Uygulamaları
5. Hafta
STEM ve 5-E Modeli
6. Hafta
Probleme Dayalı Öğrenme ile STEM Eğitimi
7. Hafta
Proje Tabanlı Öğrenme ile STEM Eğitimi
8. Hafta
Sanat Tabanlı Öğrenme ile STEM Eğitimi
9. Hafta
Etkili Matematik Öğretimi ile STEM Eğitimi
10. Hafta
Disiplinlerarası Yaklaşımlar ve Ölçme-Değerlendirme
11. Hafta
Dönem sonu proje çalışmaları
12. Hafta
Dönem sonu proje çalışmaları
13. Hafta
Dönem sonu proje çalışmaları
14. Hafta
Dönem sonu proje çalışmaları
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çepni, S. (Ed.). (2021). Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi. Pegem, Ankara GÜrbüz, R. ve Dğan M.F. (Ed.).(2020). Matematiksel Modellemeye Disiplinler Arası Bakış: Bir Stem Yaklaşımı. Pegem, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Rapor Hazırlama,Proje,Eğitim-Uygulama,Deney,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Tartışma,Anlatım,Sunum,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
10
Ödev
1
10
Uygulama/Pratik
1
20
Proje
1
50
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
12
12
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
10
10
Dönem Projesi Araştırması
1
30
30
Makale Sunuşu
1
10
10
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ