Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA EMT420 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bir probleme uygun algoritmayı tasarlar.
2) Algoritmalara uygun kodu yazar.
3) Kod yazarak çeşitli uygulamalar hazırlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIAlgoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının gör selleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Algoritma tasarımı; Akış diyagramları, giriş-çıkış kavramları
2. Hafta Döngü, karar verme
3. Hafta Döngüsel problemlere uygun karar verme ve algoritmalar
4. Hafta Program uygulamaları
5. Hafta Algoritmalar ve akış şemaları görselleştirilir ve kullanılır
6. Hafta Fonksiyon kullanarak uygun dissolüsyon algoritmalarının oluşturulması
7. Hafta Uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi
8. Hafta Vize sınavı
9. Hafta Tek ve çift boyutlu diziler
10. Hafta Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar
11. Hafta Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar
12. Hafta Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar
13. Hafta Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar
14. Hafta Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARHacısalihoğlu, H.Hilmi. Temel ve genel matematik
Adams, Robert A. Calculus.
Silverman, Richard A. Calculus with Analytic Geometry.
Bradley, Gerald L.-Smith, Karl J. Calculus
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Uygulama/Pratik15
Devam15
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11515
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler11010
Sunum (Hazırlık dahil)11010
Toplam İş Yükü64
Toplam İş Yükü / 302,13
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8  X   X   X
P9     
P10      X