DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir probleme uygun algoritmayı tasarlar. 2) Algoritmalara uygun kodu yazar. 3) Kod yazarak çeşitli uygulamalar hazırlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi-çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının gör selleştirilerek kullanıldığı (scratch, code.org gibi) programların uygulamaları; fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve uygulamaları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Algoritma tasarımı; Akış diyagramları, giriş-çıkış kavramları | 2. Hafta | Döngü, karar verme | 3. Hafta | Döngüsel problemlere uygun karar verme ve algoritmalar | 4. Hafta | Program uygulamaları | 5. Hafta | Algoritmalar ve akış şemaları görselleştirilir ve kullanılır | 6. Hafta | Fonksiyon kullanarak uygun dissolüsyon algoritmalarının oluşturulması | 7. Hafta | Uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi | 8. Hafta | Vize sınavı | 9. Hafta | Tek ve çift boyutlu diziler | 10. Hafta | Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar | 11. Hafta | Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar | 12. Hafta | Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar | 13. Hafta | Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar | 14. Hafta | Bilgisayar cebir sistemlerinde kodlama ve uygulamalar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Hacısalihoğlu, H.Hilmi. Temel ve genel matematik Adams, Robert A. Calculus. Silverman, Richard A. Calculus with Analytic Geometry. Bradley, Gerald L.-Smith, Karl J. Calculus |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Uygulama/Pratik | 1 | 5 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | 1 | 10 | 10 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 10 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 64 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,13 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |