Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİFERANSİYEL DENKLEMLER EMT312 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Diferansiyel Denklemleri sınıflandırabilir.
2) Birinci mertebeden belirli tipteki diferansiyel denklemleri çözebilir.
3) Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemleri çözüm yöntemlerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERAnaliz 1 Analiz 2
DERS TANIMIDiferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, Çözümler ve varlık teklik teoremi, Başlangıç değer ve sınır değer problemleri, Değişkenlerine Ayrılabilir Denklemler, Lineer Denklemler, Homojen denklemler, Homojen Hale Dönüştürülebilen Denklemler, Tam diferansiyel denklemler ve integral çarpanı, Bernoulli ve Riccati tipi Denklemler, Birinci mertebeden yüksek dereceli denklemler, değişkenlerden birini içermeyen ikinci mertebeden denklemler, ikinci mertebeden diferansiyel denklemlerin uygulamaları. Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler ve çözümleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması, Çözümler ve varlık teklik teoremi, Başlangıç ve sınır değer problemleri
2. Hafta Değişkenlerine ayrılabilir denklemler, Lineer denklemler
3. Hafta Lineer Denklemler (Devam)
4. Hafta Homojen denklemler
5. Hafta Tam diferansiyel denklemler ve integral çarpanı
6. Hafta Yüksek Dereceden Diferansiyel Denklemler
7. Hafta Bernoulli ve Ricatti Diferansiyel Denklemleri
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Mertebenin İndirgenmesi
10. Hafta Homojen Sabit Katsayılı Diferansiyel Denklemler
11. Hafta Belirsiz Katsayılar Metodu
12. Hafta Parametrelerin değişimi Metodu
13. Hafta Operatör Metodu
14. Hafta Konuların Özeti
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARE. Akyıldız, Y. Akyıldız, Ş. Alpay, A. Erkip, A. Yazıcı, "Lectures on Differential Equations" Matematik Vakfı Yayın No:1, 2000.
M. N. Özer,D. Eser. Diferansiyel Denklemler (Teori ve Uygulamalar).
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Mini-Sınav210
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık2510
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13339
Final Sınavına Hazırlık6424
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık6424
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler6424
Toplam İş Yükü164
Toplam İş Yükü / 305,46
Dersin AKTS Kredisi6
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3     
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7     
P8  X   X   X
P9     
P10