Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Geometrinin temel kavramlarını bilir ve ifade edebilir. 2) Bu kavramlar arasında analiz ve sentez yapabilir ve ispatlarını matematikçe ifade edebilir. 3) Ulaşılan sonuç kavramlar ve teoremler ile ilgili geometri uygulamaları yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Geometrinin tanımı, yapısı ve gerçek hayatta kullanımı. Aksiyom, tanımsız kavram, teorem. Euclid ve Euclid dışı geometriler, Euclid geometrisinin temel aksiyomları. Nokta, doğru ve düzlem kavramları arasındaki ilişkiler. Açı kavramı, çeşitleri, açıların eşliği ve eşlik aksiyomları, açılar ile ilgili uygulamalar. Çokgen kavramının tanımı. Üçgen kavramının tanımı, üçgen çeşitleri, üçgenin temel ve yardımcı elemanları, üçgenler ile ilgili eşlik aksiyom ve teoremleri, üçgenler ile ilgili benzerlik teoremleri, yamuk, paralelkenar, eşkenar dörtgen, dikdörtgen, kare, deltoit gibi geometrik kavramlara dönük teoremlerin ispatlanması. Dörtgenler ile ilgili uygulamalar. Çember ve daire kavramları, çember ve dairede açı ve uzunluk ile ilgili teoremler ve uygulamaları. Uzayda cisimlerin özellikleri, katı cisimlerin alan ve hacimleri ilgili uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Öklid geometrisinde Tanımsız Kavramlar, Aksiyom ve Teorem kavramları
2. Hafta
Nokta, Doğru, Düzlem ve Konum Aksiyomları
3. Hafta
Doğru parçaları ve Açıları için Eşlik Aksiyomları
4. Hafta
Üçgenlerin Eşliği, Eşlik Aksiyomları ve eşlik teoremleri
5. Hafta
Üçgenlerde benzerlik ve teoremleri uygulamaları
6. Hafta
Çokgenler tanımları ve sınıflandırılması
7. Hafta
Dörtgenler tanımları ve sınıflandırılması.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Dörtgenlerin özellikleri ve ilgili teoremler
10. Hafta
Dörtgenler ile ilgili uygulamalar
11. Hafta
Çember ve Daire ile ilgili teoremler Kavramı ve Uygulamaları
12. Hafta
Çember ve Daire ile ilgili teoremler Kavramı ve Uygulamaları
13. Hafta
Uzayda Cisimlerin Alanları ve Hacimleri
14. Hafta
Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Hacisalihoğlu H. H. (2001): Geometri 1, Geometri 2, Geometri 3, Serhat yayınları, İstanbul. Demir Hüseyin Euclid Geometrisi, cilt 1 Musser, L.G., Burger, W.F. (1997): Mathematics for Elementary Teachers, Prentice Hall.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
13
4
52
Final Sınavına Hazırlık
1
35
35
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
25
25
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
10
10
Toplam İş Yükü
168
Toplam İş Yükü / 30
5,6
Dersin AKTS Kredisi
6
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ