Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ANALİZ II EMT104 İkinci Yarıyıl (Bahar) 4 + 2 8

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS8
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Özge Dalmanoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çok değişkenli fonksiyonlarda limit alma kurallarını bilir.
2) Çok değişkenli fonksiyonların sürekliliğine dair problemleri çözebilir.

3) Kısmi türev kavramını geometrik olarak yorumlayarak ilgili soruları çözebilir.
4) İki katlı integraller yardımıyla alan ve hacim hesaplamaları yapabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERAnaliz 1
DERS TANIMIÇok değişkenli fonksiyon kavramı, fonksiyonların tanım ve değer kümeleri, fonksiyon grafikleri. İki değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik, iki değişkenli fonksiyonlarda kısmi türev, zincir kuralı, yönlü türev, gradiyent ve teğet düzlem kavramları. Lokal ekstremum değerleri, mutlak ekstremum değerleri ve uygulamaları. Lagrange çarpanları, İki katlı integral kavramı, iki katlı integralle alan ve hacim hesaplamaları (Kartezyen ve polar koordinatlarda).
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çok değişkenli fonksiyonlar, R^n'nin topolojisi
2. Hafta Çok değişkenli fonksiyonların tanım ve görüntü kümeleri,grafikleri. Seviye eğrileri
3. Hafta Limit ve Süreklilik
4. Hafta Süreklilik
5. Hafta Çok değişkenli fonksiyonlarda türev kavramı, Kısmi türevler, Zincir Kuralı
6. Hafta Kapalı türev, Yüksek Mertebeden türevler
7. Hafta Yönlü türev, Gradiyent, Teğet düzlem ve normal doğru
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Çok değişkenli fonksiyonların ekstremumları ve uygulamaları.
10. Hafta Lagrange Çarpanları
11. Hafta İki katlı integral kavramı-Ardışık İntegraller
12. Hafta İki katlı integralle alan ve hacim hesaplamaları
13. Hafta Kutupsal koordinatlarda iki katlı integraller
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. G.B.Thomas, Thomas-Calculus, 11th Edition, Addison Wesley, 2006.
2. R.A.Adams, Calculus, 4th edition, Addison Wesley, 1999.
3. Dennis G. Zii, Warren S. Wright, Calculus, Matematik Cilt II, Çeviri Editörü: Prof. Dr. İsmail Naci Cangül
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Mini-Sınav210
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık5420
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12336
Final Sınavına Hazırlık11333
Ders Saati13678
Ara Sınava Hazırlık7428
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler11333
Toplam İş Yükü232
Toplam İş Yükü / 307,73
Dersin AKTS Kredisi8
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1      X  
P2       
P3       
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8  X   X   X   X
P9      X   X
P10