Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Harmanlamanmış öğrenme için farklı yaklaşımlara uygun öğrenme tasarımı yapabilir, 2) Harmanlamanmış öğrenme için farklı yaklaşımlara uygun dijital öğretim programı tasarlayabilir, 3) Harmanlamanmış öğrenme için farklı yaklaşımlara uygun ölçme ve değerlendirme araçları geliştirebilir, 4) Harmanlanmış öğrenmeye ilişkin araştırmaların sonuçlarını tartışabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze %50 + Uzaktan Eğitim %50
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, yüz yüze öğrenme ile çevrimiçi öğrenmenin bir arada harmanlanmasına yönelik kuramsal temelleri kapsar. Öğrenciler, harmanlanmış öğrenmede çevrimiçi ve yüz yüze öğrenmenin dinamiklerini dikkate alarak farklı öğretim modlarına yönelik dijital öğretim programı geliştirirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Harmanlanmış Öğrenmeye Genel Bakış
2. Hafta
Harmanlanmış Öğrenmeyi Destekleyen Kuramsal Çerçeveler Ve Tasarım Süreci
3. Hafta
Harmanlanmış Öğrenmeyi Destekleyen Kuramsal Çerçeveler Ve Tasarım Süreci
4. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme İçin Tasarım Modelleri
5. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı: Dijital Öğretim Programı
6. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme İçin Öğretim Tasarımı: Dijital Öğretim Programı
7. Hafta
Harmanlanmış Öğrenmede kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
8. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme ve İçerik
9. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme ve İçerik
10. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Değerlendirme
11. Hafta
Harmanlanmış Öğrenme Sürecinde Eğitmenin Rolü
12. Hafta
Harmanlanmış öğrenme Sürecinde Yapılan Araştırma Sonuçları
13. Hafta
Harmanlanmış öğrenme Sürecinde Yapılan Araştırma Sonuçları
14. Hafta
Genel Tekrar
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. & Adanır, G. A. (2020). Harmanlanmış Öğrenme. Ankara: PegemA Yayıncılık. 2. Gülbahar, Y. E-öğrenme (6. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. 3. Beams, T. (2017). How to build a successful blended learning model. https://thejournal.com/articles/2017/07/12/how-to-build-a-successful-blended-learning-model.asp 4. Cleveland-Innes, M. ve Wilton, D. (2018). Guide to Blended Learning. Athabasca University, Canada: The Commonwealth of Learning. Erişim adresi: http://oasis.col.org/bitstream/ handle/11599/3095/2018_Cleveland-Innes-Wilton_Guide-to-Blended-Learning.pdf 5. Garrison, D. R. ve Vaughan, N. D. (2008). Blended learning in higher education: Framework, principles, and guidelines. San Francisco, CA: John Wiley & Sons. 6. Garrison, D. R. ve Vaughan, N. D. (2011). Blended learning in higher education: Framework, principles, and guidelines. San Francisco: John Wiley & Sons. 7. Graham, C. R. (2006). Blended learning systems: Definition, current trends, and future directions. San Francisco: Pfeiffer Publ.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
2
20
Proje
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
24
24
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
20
40
Toplam İş Yükü
122
Toplam İş Yükü / 30
4,06
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ