Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Anadolu folkloru hakkında görüş kazanır, 2) Yöresel halk kültürleri ve farklılıkları konusunda bilgi sahibi olur, 3) Halk oyunlarının çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur, 4) Sahneleme ve oyun oynama yeteneği kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Anadolu?daki Halk Oyunları hakkında teorik ve uygulamalı teknik bilgiler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Folklor tanımı
2. Hafta
Ritim ve algılama çalışmaları, uzuvlarımızı ritmik kullanma..
3. Hafta
Oyun ve halk oyunu tanımı, niçin oynarız..? Figür çalışmaları, El - Kol koordinasyonu
4. Hafta
Halk oyunlarımızı tanıma - Yöresel Farklılıklar- Figür çalışmaları, El - Kol koordinasyonu
5. Hafta
Yöresel farklılıklar ve bu farklılıkların nedenleri ? Yöresel figür öğrenme..
6. Hafta
Halk Oyunlarının sınıflandırılması ? Bar türü Yöresel figür öğrenme
7. Hafta
Halk Oyunlarının sınıflandırılması ? Halay ve kaşık türü Yöresel figür öğrenme.
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Halk Oyunlarının sınıflandırılması ? Horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme
10. Hafta
Halk Oyunlarının sınıflandırılması ? Zeybek türü yöresel figür öğrenme
11. Hafta
Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar
12. Hafta
Halk oyunlarının sahnelenmesi - Sahneleme türleri ve farklılıkları
13. Hafta
Oyun eğitimi teknikleri ? Uygulamalı çalışmalar
14. Hafta
FİNAL
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Folklora Giriş,Doç. Göktan AY , İTÜ Devlet Konservatuarı 1990 İstanbul ? Sahneleme de yapılan yanlışlıklar ,Ahmet ÇAKIR Sahneleme üzerine düşünceler, Şerif BAYKURT
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ