Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MATEMATİK TARİHİ OFME514 - 2 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) matematik tarihindeki çeşitli yaklaşım ve metotların bir değerlendirmesini yapabilir;
2) matematik tarihindeki temel gelişmeleri bilir;
3) matematiğin, genel kültür içerisindeki yerini değerlendirebilir;
4) matematiksel düşünmenin olanaklarını ve sınırlarını yansıtır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIİlk medeniyetlerden günümüze, matematiksel teknikler ve fikirlerin (matematik ve diğer bilimler arasındaki ilişkiyi içeren) gelişiminin tarihi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta I. TARİH ÖNCESİ DÖNEM: Sayma ve birebir eşlemenin gelişimi, sanatta simetri
2. Hafta II. ANTİK MEDENİYETLER: MISIRLILAR VE BABİLLİLER; 1. Mısır matematiğinin gelişimi (Ahmes Papirüsü)
3. Hafta 2. Babil matematiğinin gelişimi (Plimpton 322)
4. Hafta III. YUNAN DÖNEMİ: 1. Müzik, geometri, astronomi ve sayı teorisinde Pisagorcuların etkisi
5. Hafta 2. Öklid'in Elemanlarının içeriği ve etkisi, İspat
6. Hafta 3. Pi'nin hesaplanması, Üç imkansız problem
7. Hafta 4. Küre, silindir ve koninin hacimleri için formüllerin elde edilmesi ve ispatı
8. Hafta Arasınav
9. Hafta 5. Eratosthenes'in dünyanın çevre uzunluğunun hesabı
10. Hafta IV. HİNT-ARAP DÖNEMİ: 1. Hint-Arap sayılarının ve algoritmalarının gelişimi
11. Hafta 2. Hint-Arapların hesap yöntemleri
12. Hafta 3. Harzemlinin cebiri
13. Hafta V. GEÇİŞ DÖNEMİ: 1. Hint- Arap sayılarının Avrupa'ya yayılışı,
14. Hafta 2. Fibonacci'nin "Liber Abaci"si, Altın Oran
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Audun Holme, Geometry Our Cultural Heritage (2nd Edition)
2. William Dunham, Journey through genius: The Great theorems of mathematics
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Rapor Hazırlama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Proje120
Sözlü15
Toplam(%)65
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)65
Finalin Başarıya Oranı(%)35
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18       
P19       
P20