Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Matematik Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II OFME404 Sekizinci Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYILSekizinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Derste edinilen teorik bilgilerin Lise III. - lise IV. Sınıf matematik konularına uygulayabilmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERbu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIProblem ve problem çözme nedir? Problem çözmenin önemi, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreci; dört işlem problemlerinin çözümünün öğretimi, sıradışı problemleri çözme stratejileri. Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler, kesirler ve öğretimi, ölçüler ve öğretimi, veri işleme, geometri öğretimi. Proje Tabanlı Öğrenme. Ders planı hazırlama, sunma ve değerlendirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Trigonometrinin öğretimi
2. Hafta Karmaşık sayıların öğretimi
3. Hafta Logaritmanın öğretimi
4. Hafta Permütasyon, kombinasyon ve olasılığın öğretimi
5. Hafta Tümevarım prensibinin öğretimi
6. Hafta Diziler ve serilerin öğretimi
7. Hafta Fonksiyonların öğretimi
8. Hafta Limitin öğretimi
9. Hafta Sürekliliğin öğretimi
10. Hafta Diferansiyelin öğretimi
11. Hafta Belirsiz integralin öğretimi
12. Hafta Belirli integralin öğretimi
13. Hafta Matrisler ve determinantın öğretimi
14. Hafta Öğretimin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARM.E.B tarafından kabul edilen Lise III - lise IV matematik ders kitapları
Demirel Ö. Genel Öğretim Yöntemleri, Kardeş Kitapevi, Ankara 1988
Demirel Ö. Öğretme Sanatı, Pegem Yayıncılık, Ankara 1999
Nair A, Pool P. Mathematics Methods, Maomillian, London, 1991
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik150
Proje150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3  X
P4  X
P5 
P6 
P7 
P8  X
P9 
P10 
P11 
P12 
P13 
P14 
P15 
P16 
P17 
P18 
P19 
P20