Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Derste edinilen teorik bilgilerin Lise III. - lise IV. Sınıf matematik konularına uygulayabilmek.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
bu ders için önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Problem ve problem çözme nedir? Problem çözmenin önemi, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreci; dört işlem problemlerinin çözümünün öğretimi, sıradışı problemleri çözme stratejileri. Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler, kesirler ve öğretimi, ölçüler ve öğretimi, veri işleme, geometri öğretimi. Proje Tabanlı Öğrenme. Ders planı hazırlama, sunma ve değerlendirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Trigonometrinin öğretimi
2. Hafta
Karmaşık sayıların öğretimi
3. Hafta
Logaritmanın öğretimi
4. Hafta
Permütasyon, kombinasyon ve olasılığın öğretimi
5. Hafta
Tümevarım prensibinin öğretimi
6. Hafta
Diziler ve serilerin öğretimi
7. Hafta
Fonksiyonların öğretimi
8. Hafta
Limitin öğretimi
9. Hafta
Sürekliliğin öğretimi
10. Hafta
Diferansiyelin öğretimi
11. Hafta
Belirsiz integralin öğretimi
12. Hafta
Belirli integralin öğretimi
13. Hafta
Matrisler ve determinantın öğretimi
14. Hafta
Öğretimin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
M.E.B tarafından kabul edilen Lise III - lise IV matematik ders kitapları Demirel Ö. Genel Öğretim Yöntemleri, Kardeş Kitapevi, Ankara 1988 Demirel Ö. Öğretme Sanatı, Pegem Yayıncılık, Ankara 1999 Nair A, Pool P. Mathematics Methods, Maomillian, London, 1991
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik
1
50
Proje
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ